TECNOLOGIA APLICADA A LA SALUT
El ‘hub’ d’innovació MAP+ destaca en el Congrés Mundial d’Hospitals
Es va fer el seguiment en directe d’una intervenció quirúrgica mitjançant una solució capdavantera

El ‘hub’ d’innovació i tecnologia al servei de la medicina i l’atenció personalitzada MAP+ va tenir un paper destacat en el 44è Congrés Mundial d’Hospitals, celebrat a Barcelona entre el 8 i l’11 de novembre. Durant els quatre dies de fòrum, MAP+, impulsat per la Fundació Althaia, la Fundació Universitària del Bages-UManresa i Avinent, va comptar amb un estand propi, un aparador d’àmbit mundial que va servir per donar a conèixer les diferents tecnologies dels sectors de la salut i social que s’estan desenvolupant, validant i utilitzant al Bages. A més, es va promoure la participació dels assistents a través d’experiències que ajudaran a entendre el seu funcionament, aplicabilitat i beneficis.
Entre les diferents demostracions portades a terme destaca el seguiment en directe d’una intervenció quirúrgica realitzada a l’Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa. D’aquesta manera es va visibilitzar una solució integral per a la comunicació desenvolupada per Zerintia, amb la col·laboració de MAP+, i que ofereix als professionals l’oportunitat de compartir vídeo i àudio en temps real. Disposa també de múltiples eines que, gràcies a la realitat augmentada, faciliten el suport i l’execució de cirurgies en remot.
Així mateix, en l’esdeveniment es van donar a conèixer els usos de la tecnologia 3D que s’està desenvolupant i aplicant al Bages. Es van presentar exemples de l’ús d’eines amb aquesta tecnologia per al diagnòstic: els visitants van poder veure a través d’una pantalla i unes ulleres de realitat virtual diferents reconstruccions en 3D de casos reals. A més, el Congrés va permetre posar a prova les possibilitats d’aquesta tecnologia per augmentar la seguretat de pacients i millorar la precisió en el diagnòstic i tractament.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població