Procés de desescalada
L’OMS afirma que seguim en nivells «inacceptables» de contagis
Tedros qualifica la nova variant índia com a «preocupant»

El director general de l’Organització Mundial de la Salut, el biòleg Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha alertat aquest dilluns que el món encara es troba en un «inacceptable» nivell d’estabilització de reducció dels contagis de la Covid.
També ha volgut centrar el seu focus en la nova variant del virus descoberta a l’Índia, la qual ha descrit com a «preocupant» per ser més contagiosa i resistent a les vacunes.
«Seguim en situació perillosa»
Aquesta advertència arriba després del final de l’estat d’alarma a diversos països europeus, entre els quals es troba Espanya, i Tedros ha volgut recalcar que relaxar les mesures restrictives «massa aviat» podria resultar en un augment del nombre de contagis i morts com ja va passar després de l’estiu passat.
«A nivell global seguim en una situació perillosa», ha aclarit. «L’augment de la socialització juntament amb la relaxació de mesures i una vacunació inequitativa continuen sent vectors de transmissió del coronavirus», ha expressat el dirigent.
Crida a la precaució
Notícies relacionadesEn aquest sentit, Tedros ha demanat als països que «des de ja» comencin a utilitzar totes les eines al seu abast per reduir la transmissió i poder fer front a una possible nova onada i a les noves variants del coronavirus que, com la de l’Índia, podrien tenir «un grau de resistència» davant les vacunes desenvolupades fins ara.
«Arribarà un moment en què no necessitem portar mascaretes, ni mantenir la distància de seguretat i podrem anar a esdeveniments esportius, reunions i restaurants, si bé encara no estem en aquesta situació», ha emfatitzat el director de l’OMS, que també ha aprofitat per demanar als països que posin en marxa plans nacionals de vacunació.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció