INFECCIÓ
Salut detecta xarampió en una turista arribada en creuer a Barcelona
El cas es va produir el 29 de juny i no ha causat cap contagi a Espanya
El Ministeri de Sanitat va comunicar el cas als 2.500 passatgers del creuer
undefined48946806 grafcat1928 barcelona 5 7 2019 el crucero norwegian pearl190712195948 /
Un creuer arribat a Barcelona el 29 de juny tenia una passatgera amb xarampió, segons ha confirmat aquest divendres el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social. La dona, d’origen neozelandès, va ser ingressada en un hospital de Barcelona quan va desembarcar davant la sospita (posteriorment confirmada) que tenia aquesta infecció.
El centre, segons ho confirma la Conselleria de Salut, va notificar el cas de xarampió al Servei d’Urgències de Vigilància Epidemiològica de Catalunya (SUVEC), que al seu torn es va posar en contacte amb el Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAEIS) del ministeri perquè n’informésSanitat Exterior. Aquest és l’estament que té la competència en matèria de salut en ports i aeroports.
Com es fa habitualment en aquest tipus de casos, Sanitat va comunicar, a través d’una nota, als2.500 passatgersdel creuer (i també a la tripulació)que van desembarcar a Barcelona que hi havia una passatgera amb xarampió. Aquest cas, no obstant, no ha causat ni un sol contagi a Espanya.
Notícies relacionadesPer la seva banda, la Conselleria de Salut explica que, a través del servei de vigilància epidemiològica de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), es van dur a terme les actuacions previstes en el protocol de vigilància i control del xarampió en relació amb els consells preventius i revisions vacunals.
El xarampió és una de les malalties més contagioses del món, per a la qual no existeix tractament curatiu, però sí que pot ser previnguda amb dues dosis de vacuna "segura i eficaç", segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquesta malaltia està ressorgint als països rics a causa d’una desconfiança creixent contra les vacunes, i als països pobres, per falta d’accés al tractament.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
