INFECCIÓ
Salut detecta xarampió en una turista arribada en creuer a Barcelona
El cas es va produir el 29 de juny i no ha causat cap contagi a Espanya
El Ministeri de Sanitat va comunicar el cas als 2.500 passatgers del creuer

undefined48946806 grafcat1928 barcelona 5 7 2019 el crucero norwegian pearl190712195948 /
Un creuer arribat a Barcelona el 29 de juny tenia una passatgera amb xarampió, segons ha confirmat aquest divendres el Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social. La dona, d’origen neozelandès, va ser ingressada en un hospital de Barcelona quan va desembarcar davant la sospita (posteriorment confirmada) que tenia aquesta infecció.
El centre, segons ho confirma la Conselleria de Salut, va notificar el cas de xarampió al Servei d’Urgències de Vigilància Epidemiològica de Catalunya (SUVEC), que al seu torn es va posar en contacte amb el Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAEIS) del ministeri perquè n’informésSanitat Exterior. Aquest és l’estament que té la competència en matèria de salut en ports i aeroports.
Com es fa habitualment en aquest tipus de casos, Sanitat va comunicar, a través d’una nota, als2.500 passatgersdel creuer (i també a la tripulació)que van desembarcar a Barcelona que hi havia una passatgera amb xarampió. Aquest cas, no obstant, no ha causat ni un sol contagi a Espanya.
Notícies relacionadesPer la seva banda, la Conselleria de Salut explica que, a través del servei de vigilància epidemiològica de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), es van dur a terme les actuacions previstes en el protocol de vigilància i control del xarampió en relació amb els consells preventius i revisions vacunals.
El xarampió és una de les malalties més contagioses del món, per a la qual no existeix tractament curatiu, però sí que pot ser previnguda amb dues dosis de vacuna "segura i eficaç", segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquesta malaltia està ressorgint als països rics a causa d’una desconfiança creixent contra les vacunes, i als països pobres, per falta d’accés al tractament.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols