Desmuntant mites
La fruita seca engreixa?
Ametlles, avellanes, nous, nous de macadàmia, nous del Brasil, festucs, anacards, castanyes, pinyons o cacauets. Existeix una llarga llista de fruita seca i, encara que sovint s'han demonitzat pel seu elevat contingut calòric i perquè es diu que engreixa, aquests aliments són molt saludables per a la teva salut. Ho sabies?

Almendras torradas.
Habitualment, la fruita seca es considera un aliment molt calòric, ja que 100 g aporten entre 550-650 de kcal. De totes maneres, si ens referim a la quantitat diària recomanada que és aproximadament de 35 g, parlem d'unes 160 kcal, per tant, en el context d'una dieta saludable, la fruita seca no engreixa.
Així mateix, els greixos que tenen aquests aliments són cardiosaludables i contribueixen a un envelliment saludable. Tanmateix, el consum de fruita seca presenta molts altres beneficis per a l’organisme: un elevat contingut de proteïnes i minerals, així com de vitamines, antioxidants i fibra.
Amb relació al seu consum, es recomanen entre 3 i 7 racions, d'uns 35 g, de fruita seca a la setmana i la millor manera de consumir-la és crua o lleugerament torrada, però sense sal. A Ametller Origen elaborem la fruita seca de manera artesanal, torrant-la amb llenya d’alzina i roure procedent de boscos sostenibles per aconseguir un producte saludable i diferencial amb el màxim sabor i nutrients.
Notícies relacionades
Finalment, i pel que fa al moment ideal per consumir fruita seca, qualsevol hora del dia és bona per a menjar aquest aliment tan saludable, però si ens hem de decantar és perfecta per menjar amb un iogurt al matí, un grapat a mig matí o per berenar.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables