'CAS MERCURI'
El jutge arxiva la causa contra Bustos per un presumpte cas de malversació de cabals públics a la FMC
El jutjat interpreta que no hi ha delicte perquè els fons de l'entitat són de caràcter privat
foto 3597568
El jutjat d’instrucció 13 de Barcelona ha ordenat el sobreseïment de la peça 25 del ‘cas Mercuri’, que investigava una presumpta malversació de cabals públics a la Federació de Municipis de Catalunya (FMC). Hi estaven imputats l’exalcalde de Sabadell, Manuel Bustos; l’exsecretari general de l’entitat, Adolfo Moreno, i l’exassessora de l’ens i parella de Bustos, Montserrat Costa.
Segons la interlocutòria judicial, a la qual ha tingut accés l’ACN, el jutge considera que no hi ha delicte perquè els fons de la FMC no són de caràcter públic. La resolució segueix la línia del que ja va dictar l’Audiència de Barcelona amb la peça 25 bis, que investigava suposats sobresous a alcaldes.
24.000 euros a ACSAR
Notícies relacionadesEntre els fets que apareixien en aquesta part del ‘cas Mercuri’, destaquen una subvenció de 24.000 euros atorgada a la Fundació Privada ACSAR per a la contractació de la presidenta de l’Associació de Llatinoamericans de Sabadell, Ligia Gisella Castelo, i despeses personals que no tenien relació amb actes de la FMC.
Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- El talent femení que transforma la ciència i la tecnologia des del Bages
- Opinió De les cases de Lego als edificis reals: una vocació que creix amb les persones
- Les nenes solen ser bones en matemàtiques
- Diagnòstic i salut mental Les entitats de salut mental reben amb escepticisme el gir del DSM: “Canvia el llenguatge, però no el paradigma”
- TELEVISIÓ I MAS La ràdio, ‘Pasapalabra’ i Bad Bunny
