25 febr 2020

Anar al contingut

ACCIDENT MORTAL

Un informe conclou que l'avioneta estavellada a l'aeroport de Sabadell el 2018 va fer «una incorrecta maniobra d'aproximació»

Van morir els seus dos ocupants

ACN

Un informe conclou que l'avioneta estavellada a l'aeroport de Sabadell el 2018 va fer «una incorrecta maniobra d'aproximació»

NORMA

L’accident d’una avioneta que es va estavellar contra l’edifici d’una gasolinera a Badia del Vallès es va produir per una «incorrecta maniobra d’aproximació» del pilot. Així ho ha conclòs un informe tècnic de la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil del Ministeri de Foment, que va avançar NacióDigital.

El sinistre va tenir lloc el desembre de l’any 2018, a prop de l’aeroport de Sabadell, i van morir els dos ocupants de l’aeronau. El document explica que abans del xoc contra la gasolinera «l’estabilitzador dret de l’avioneta va impactar amb un arbre», que el xoc final va ser «summament violent» i que amb l’estat en què va quedar l’aparell les possibilitats de supervivència dels ocupants eren «pràcticament nul·les».

Testimonis

L’informe de Foment detalla també les declaracions de tres testimonis. Un d’ells, que havia sigut mecànic de l’aparell sinistrat i que en el moment de l’accident era a l’aeroport de Sabadell, diu que l’avioneta «volava molt baix» i que de sobte va veure el morro «baixar de cop» i escoltar «el soroll del motor a fons per intentar corregir la pèrdua de velocitat» abans d’estavellar-se contra l’edifici.

Per la seva part, el controlador de la torre de l’aeroport de Sabadell explica que «va cridar l’atenció que l’aparell volava a una velocitat elevada i per sobre dels 3500 peus», fora, per tant, de la seu àrea de responsabilitat i «molt alt per realitzar correctament l’aproximació per aterrar».

També comenta que va avisar el pilot que tenia un aparell abans llest per aterrar i que se separés. Una vegada va aterrar, explica que «la nau precedent va ocupar poc temps la pista» i que quan «va girar la mirada la nau accidentada a l’edifici ja no la va veure».

L’edifici de l’impacte complia la normativa

Precisament el document també esmenta l’edifici de la gasolinera on van impactar i apunta que «no vulnera les superfícies limitadores», segons els paràmetres determinats per l’Organització de l’Aviació Civil Internacional. No obstant explica que «no es pot descartar l’efecte de l’edifici en la pertorbació del vent i la seva influència» en l’accident.

Quant a la valoració de les condicions meteorològiques que hi havia el dia de l’accident l’informe diu que «no eren limitadores pel tipus de vol» i destaca que «la visibilitat era bona en superfície amb nuvolositat escassa a 2000 peus».

Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Sabadell