'Cas Mercuri'
Sabadell celebra la condemna de Bustos que ajuda a «tancar una etapa de males pràctiques»
L'exalcalde de Sabadell haurà de fer front a tres anys de presó i vuit d'inhabilitació de càrrec públic

L’Ajuntament de Sabadell es mostra satisfet amb la sentència del ‘cas Mercuri’ quecondemna l’exalcalde de la ciutat, Manuel Bustos, a tres anys de presó per dos delictes de tràfic d’influències. “Teníem un encàrrec ciutadà de tancar una etapa de males pràctiques per iniciar-ne una de nova en la qual això no torni a passar”, exlica Joan Berlanga, tinent d’alcalde i regidor delegat de Transparència que ha remarcat que“quan les persones escullen els seus representants esperen la màxima ètica”.
El consistori vallesà exerceix l’acusació particular en aquesta peça del ‘cas Mercuri’ al considerar que els interessos de l’Ajuntament i, per tant, de la ciutat, han sigut “lesionats” i que fa falta “exigir les compensacions necessàries per als recursos públics”.
La sentència que l’Audiència de Barcelona va fer pública divendres passat fa referència a la peça 30 del ‘cas Mercuri’, que investiga el retir de denúncies de trànsit en l’entorn familiar de l’exalcalde Manuel Bustos el 2012.
Notícies relacionades“Estem convençuts que la ciutadania opina, com nosaltres, que aquestes coses no es poden tolerar i que han de tenir conseqüències. Perdonar unes multes arbitràriament és, entre altres coses, una enorme falta de respecte per la ciutadania i pel servei públic”, valora Joan Berlanga, tinent d’alcalde i regidor delegat de Transparència.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023