'Cas Mercuri'
Un ex alt càrrec del PSC a Sabadell apunta a Paco Bustos sobre el presumpte finançament irregular de la campanya
Les declaracions evidencien irregularitats en la redacció del plec de clàusules del contracte de Smatsa

foto 3418885
L’ex primer secretari del PSC de Sabadell, Cristian Sánchez, ha negat ser el responsable de l’organització del polèmic sopar de la campanya socialista del 2011, que hauria costat 100.000 euros i hauria finançat Smatsa. Segons explica l’advocat de l’acusació popular, Raúl García Barroso, Sánchez va dir davant la magistrada que instrueix el ‘cas Mercuri’ que “complia ordres” de Paco Bustos.
D’aquesta manera ha sortit al pas de les acusacions que dimarts va rebre per part del germà de l’exalcalde de Sabadell, que ho va apuntar directament. “Ha apuntat a Paco Bustos de manera rotunda, ha explicat que tota la part econòmica i administrativa la portava el responsable de campanya, que era Paco Bustos, i que ell tot el que feia era, com molts altres militants, seguir ordres, fer de voluntari, i el que feia falta, però sempre sota les seves ordres”, destaca Barroso.
Per la seva part, el cap dels serveis jurídics de l’àrea d’Espai Públic de l’Ajuntament de Sabadell, Joan Figueras, ha reconegut que es va cometre un “error” en la redacció del plec de clàusules del contracte de Smatsa.
D’acord amb la llei, la companyia havia de presentar un aval bancari del 5% del valor total del contracte adjudicat, que ascendia a 370 milions d’euros. “Ha dit que es va copiar el redactat d’un altre contracte, fet que rebaixava l’import de manera considerable, passant de 5 milions d’euros a 600.000 euros”, ha detallat Barroso.
“És una presa de pèl, aquest contracte suposa el 18% del pressupost municipal, i que ens diguin que va ser un error fortuït de copia i enganxa, jo no m’ho crec com a advocat, i reforça que hi ha una intenció d’algunes persones de posar-ho fàcil perquè Smatsa tingui aquest contracte”, valora Barroso. En aquest sentit, l’advocat recorda que l’empresa ni tan sols va presentar l’aval en el termini establert.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032