Estalvi energètic
Rubí impulsa un servei d’optimització de la factura elèctrica per estalviar energia
El servei ofereix un informe amb l’evolució de consum, una anàlisi de potència i una sèrie de recomanacions personalitzades per a l’optimització
L’esmentat informe es genera automàticament a través d’un algoritme, la base de dades de consum anual i el patró històric de consum del sol·licitant
Aquesta iniciativa és gratuïta i vàlida per a tarifes 2.0 i 2.1 –inferiors a 15kW de potència contractada–
Un técnico revisa los contadores de electricidad /
L’Ajuntament de Rubí, a través del servei municipal Rubí Brilla, posa a disposició dels rubinencs un servei d’optimització de la factura elèctrica per estalviar en energia i reduir el cost dels rebuts.
El servei, a través d’un algoritme, la base de dades reals de consum d’electricitat anual i el patró detallat de l’històric de consums de la llar sol·licitadora en concret, realitza una anàlisi mitjançant un software automatitzat que acaba generant un informe.
L’esmentat informe inclou dades com l’evolució del consum, una anàlisi de potència i la sèrie de recomanacions personalitzades per a l’optimització de la factura de la llar sol·licitadora. Aquestes recomanacions, explica el consistori rubinenc, poden des de recomanar quina és la tarifa suggerida fins a consells per ser més eficients.
‘Online’ i gratuït
El servei, que es pot sol·licitar omplint un formulari ‘online’ i donant el consentiment al consistori per accedir a les dades de consum energètic de la distribuïdora, és gratuït i vàlid per a tarifes 2.0 i 2.1 –inferiors a 15kW de potència contractada–. Actualment, segons quantifica l’Ajuntament, un total de 114 llars ja han fet ús del servei.
Abans d’implementar aquest sistema automatitzat, l’equip de Rubí Brilla realitzava aquestes anàlisis de forma manual i per a col·lectius concrets, com els integrants del projecte ‘Comunitat Rubí Brilla’ o en el marc de la iniciativa ‘Tens drets energètics: No et quedis a les fosques’.
Més notícies de Rubí, a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
