PREVISIÓ ELECTORAL
El PSC, ERC i Cs lideraran les municipals a Rubí, segons una enquesta de Dialoga
El sondeig, realitzat per a la formació socialista, preveu una pujada del constitucionalisme i menys presència independentista en el consistori per al 2019
Quan falten vuit mesos perquè se celebrin els comicis, el 25,29% de la ciutadania de Rubí encara no sap qui votarà

rubi
El PSC, ERC i Ciutadans (Cs) lideraran les eleccions municipals del 2019 a Rubí, segons la previsió electoral d’una enquesta realitzada per l’empresaDialoga per al PSC de la ciutat del Vallès Occidental.
Es tracta del primer gran sondeig en el municipi 8 mesos abans dels comicis, el qual suposa una primera aproximació al futur electoral de la política municipal de Rubí. La mostra de Dialoga és de 800 ciutadans de la localitat entrevistats telefònicament i presencialment entre el3 i 7 de setembre passats.
Els resultats situen els socialistes al capdavant una vegada més, amb 8 regidors (2 més que en l’actualitat), que, sumats als 5 que s’estimen per a Ciutadans (que en guanyaria un), deixaran la porta oberta a una possible aliança constitucionalista per aconseguir la majoria absoluta (13 regidors) del ple municipal per primera vegada.
ERC, d’altra banda, se situa altre cop en segona posició i guanya un regidor respecte a les eleccions del 2015, i es queda amb 6 per al pròxim mandat, amb un 4,5% de vots més, cosa queretalla distàncies amb el PSC d’Ana María Martínez.

Estimació de regidors en les eleccions municipals de Rubí segons l’enquesta de Dialoga / DIALOGA
Creixement d’ERC
Els republicans són, segons l’enquesta, els que més augmentaran en nombre de vots respecte als anteriors comicis (un 4,52% més), mentre que en nombre de regidors l’augment més gran el liderara el PSC, que es torna a situar en els 8 obtinguts en les municipals del 2011.
Així, ERC obtindrà 6 regidors, un més que el 2015, i la seguiran Cs, amb 5; Alternativa d’Unitat Popular (AUP) i PP, amb 2; ICV i el PDECat, amb 1, i Veïns per Rubí (VxR) perdrà el seu únic regidor. La pujada del PSC i Cs i la pèrdua d’un regidor d’AUP i el PdeCAT suposaran que el bloc independentista perdi poder en el consistori, malgrat la pujada d’ERC.
Si revela cap tendència aquesta primera aproximació és que les tres primeres forces –PSC, ERC i Cs– sortiran reforçades tant en vots com en regidors de les pròximes municipals, una cosa que anirà en detriment dels altres grups municipals, especialment de Veïns per Rubí (VxR).
Un 25% d’indecisos
Segons les dades de l’enquesta, el 19,19% dels ciutadans no simpatitza amb cap partit o no creu que les seves idees estiguin d’acord amb les de cap formació, un clar reflex de la desafecció política generalitzada.
Una altra conseqüència d’aquesta desafecció i, sobretot, de l’actual i complexa situació de la política catalana és el nombre d’indecisos. Quan falten vuit mesos perquè se celebrin els comicis,el 25,29% de la ciutadania de Rubí no sap encara quin partit votarà, cosa que deixa entreveure uns mesos de campanya electoral intensos, en què les diferents formacions hauran de lluitar per convèncer un gruix de votants que serà determinant.
Més participació
En les eleccions autonòmiques, l’alta participació va beneficiar el 2017 la formació Cs, que va aconseguir superar la segona força, ERC, per més de 6.000 vots, i va aconseguir doblar pràcticament el PSC. En aquest cas, el 80,21% de ciutadans cridats a les urnes van anar a votar, amb màxims històrics des del 1980.
Notícies relacionadesTot i que en el cas de les eleccions municipals la participació no acostuma a ser tan alta, sí que és cert que el 2015 el nombre de votants va augmentar en gairebé cinc punts respecte a les anteriors eleccions, i va passar de votar el 46,42% el 2011 de la població a fer-ho el 51,18% el 2015.
Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
-
Ofert per
- Ciència Un test pioner creat a Catalunya permetrà predir l’Alzheimer
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Cristina Maragall: "Prevenir l’Alzheimer és més important que curar-lo"
- TRANSPORT PÚBLIC Restablerts els trens AVE entre Madrid i Barcelona per un incendi pròxim a la via
- TRANSPORT PÚBLIC Restablerts els trens AVE entre Madrid i Barcelona per un incendi pròxim a la via
- Llibertat d’expressió La cancel·lació de l’humorista Jimmy Kimmel crispa el debat sobre la deriva autoritària als EUA
- Aquest cap de setmana L’arribada d’un raig polar aquest cap de setmana provocarà un descens tèrmic de fins a 10 graus i donarà pas a la tardor de forma abrupta
- Meteorologia Catalunya activa l’alerta del pla Inuncat per la previsió de fortes pluges diumenge
- Proposta de sentència L’advocat general de la UE donarà a conèixer les seves conclusions sobre l’amnistia el 13 de novembre