Repartiment de vots
Les eleccions guanyades amb el menor nombre de vots de la història a Barcelona
Trias guanya les eleccions amb uns 148.000, lluny dels més de 400.000 que va arribar a obtenir Maragall
Els principals pactòmetres del 28M en temps real
Eleccions 28M | Trias guanya les eleccions a Barcelona amb un 99,5% escrutat

Mai en la història s’havien guanyat les eleccions a Barcelona amb tan pocs vots. El nombre de partits que obtenen representació a l’ajuntament ha augmentat en els últims anys. Després d’aquestes eleccions, són sis partits els que entren al consistori. Tant el guanyador, Xavier Trias (Junts), com Jaume Collboni (PSC) i Ada Colau (Comuns) han quedat molt igualats i s’han hagut de repartir milers de vots.
Trias se situa al voltant dels 148.000 vots i Collboni i Colau el segueixen amb uns 131.000 vots. Això contrasta amb dades d’anys anteriors. En els últims anys, Maragall el 2019 (161.189), Colau el 2015 (176.612) i Trias el 2011 (174.122).
Si ens fixem en anys anteriors, a principis dels 2000 o als anys 90, es veu clarament la diferència.
Rècord de Maragall
Notícies relacionadesAquelles eleccions, es van guanyar amb més vots per part del guanyador, tot i que és veritat que no entraven tants partits al consistori. Joan Clos va guanyar una vegada amb 254.223 vots (2003) i una altra amb 313.623 (1999).
Pasqual Maragall és qui més vots va arribar a aconseguir, amb els 412.292 de 1983, l’any en què va obtenir més suports per part de la ciutadania. En les següents tres eleccions va revalidar la victòria però sense aconseguir tants vots. En les últimes eleccions que va guanyar Maragall es va quedar en els 347.083 (1995), més del doble de vots dels que ha obtingut Trias aquest 2023.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Campanya de Guess Polèmica després de l’aparició a ‘Vogue’ d’una supermodel creada amb intel·ligència artificial
- Ministeri d’Hisenda Catalunya rebrà una xifra històrica de finançament el 2026 després del repunt econòmic del segon trimestre
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Sisme al Pacífic Testimonis de catalans a Hawaii i el Japó després de l’alerta per tsunami: «Ens van dir que ens allunyéssim del mar, però cadascú s’havia de buscar la vida»
- Per revelar dades del nòvio d’Ayuso Una associació de fiscals demana al jutge Hurtado que suspengui de funcions el fiscal general quan li obri judici oral
- Educació Aquesta és la raó per la qual els teus fills s’enfaden tant quan els prens el mòbil o la tauleta, segons el psicòleg Álvaro Bilbao