Gent que ha tornat a començar

Reinventats, 1 any després

15 històries amb llums i ombres de persones que han capgirat la seva vida

Reinventats 1 any després_MEDIA_1

Reinventats 1 any després_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Reinventar-se. Un verb que s'ha conjugat cada vegada més des que el flagell de la crisi ha empès milers de persones a buscar-se una altra vida per sobreviure. EL PERIÓDICO va iniciar fa un any una sèrie amb històries d'aquestes persones, que han muntat un negoci original -com han fet desenes de milers de nous autònoms- o han canviat d'aires o, fins i tot, de país.

Notícies relacionades

Els periodistes Juan Fernández, Ángela Biessot, Patricia Castán i Mònica Tudela van firmar la majoria d'aquells reportatges des de l'estiu del 2013. Ara, s'han tornat a posar en contacte amb ells. Han recopilat l'experiència de 15 casos de reinvenció individual i col·lectiva a Catalunya, la resta d'Espanya i l'estranger. I el resultat del retrobament ha acabat sent com és la vida, amb llums i ­ombres.

Uns hi han sortit clarament guanyant després de tornar a començar. Altres han acabat sepultats per l'implacable món dels negocis, al qual s'han hagut d'enfrontar gairebé sempre sense formació. I alguns, senzillament, van tirant com poden. Però gairebé cap se'n penedeix. No hi havia cap dubte. Feia falta reinventar-se.