El futur de l’automoció
De japonesos a xinesos
Finalment, avui es formalitza l’acord pel qual l’automobilística Chery donarà nova vida a la històrica planta de Nissan, definitivament tancada des d’inicis del 2022, després de més de 14 anys des que el llavors president, José Montilla, va entaular les primeres converses amb la multinacional xinesa. Així, de manera immediata, es mantindran 600 llocs de treball i s’evitarà malgastar el capital humà acumulat durant dècades de feina.
Ens trobem davant una notícia molt positiva malgrat totes les objeccions que un pot llegir aquests dies: des de la menor ocupació, si la comparem amb els millors moments de Nissan, que es tracta d’una planta de mer acoblament, que no de fabricació. En qualsevol cas, no és fútil que una de les companyies globals més importants en el cotxe elèctric ubiqui a Barcelona la seva unitat productiva per al continent europeu.
Això ens situa en un moment idoni per extreure dues lliçons del tancament i reobertura de la planta de la Zona Franca. Així, d’una banda, l’indispensable de la política industrial activa en aquests temps de globalització accelerada. Lluny d’obsolets mecanismes proteccionistes, administracions i empreses continuen disposant de prou marge per reforçar la capacitat productiva d’un país amb vocació industrial.
Notícies relacionadesD’altra banda, l’inconvenient d’un procés que, durant més d’una dècada, ha apartat la política catalana del govern de les coses, aquelles actuacions discretes que, lluny de la grandiloqüència independentista, incideixen directament en el benestar dels ciutadans. Al seu torn, la deriva política va desorientar l’entramat empresarial, i va portar no poques de les companyies més grans a sortir escopetejades.
La inversió de Chery resultarà més o menys idònia i els cotxes seran xinesos en comptes de japonesos; però el més rellevant és entendre que si les administracions se centren en unes prioritats assenyades i compartides, entre les quals la política industrial, anirem recuperant el que hem perdut en aquests anys de desorientació col·lectiva, que no ha sigut poc.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Barcelona, protagonista La compra més gran al passeig de Gràcia des del 2017
- MOBILITAT COMPARTIDA Territori estudia tres opcions per a l’estació d’autobusos a la Diagonal
- Col·lectius vulnerables a catalunya Els diagnòstics de discapacitat intel·lectual en nens es multipliquen
- Demora en el cotxe elèctric La Generalitat injectarà més ajudes a Chery pel retard de la producció
- Arribada a Torrejón de Ardoz Defensa repatria 244 persones en dos vols
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- La cursa electoral Així estan les enquestes als Estats Units: Biden, Trump i les primàries republicanes
- RESTAURACiÓ L’italià on començar la festa
- D’ORIGEN XINÈS On menjar ‘gyozas’ d’alt nivell a Barcelona
- MOSTRA 165 anys de la festa major d’Hostafrancs