On Catalunya
Ecologia
Un grup de voluntaris recull 400 kg d’escombraries al litoral de Blanes
La iniciativa s’ha portat a terme després d’un concurs de focs artificials
La Fundació Ecomar recull 100 quilos de residus a la platja del Fòrum de Barcelona

Mig centenar de voluntaris han recollit aquest dissabte més de 400 quilograms de residus al litoral de Blanes (Selva). La iniciativa, que fa anys que es repeteix, l’ha organitzat l’Ajuntament i ha comptat amb submarinistes –coordinats pel Centre de Busseig Blanes Sub– i també voluntaris a la platja de Sa Palomera.
L’acció s’havia de portar a terme el cap de setmana passat, després de l’edició 51 del Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava, que llança els artefactes pirotècnics des d’aquest entorn natural, però s’ha acabat fent aquest dissabte i ha permès netejar i retirar els objectes pirotècnics fruit de la celebració del festival, i conscienciar així la ciutadania.
A més del material pirotècnic, també es recullen escombraries que no tenen res a veure amb el concurs de focs artificials: plàstics, paper, llaunes, vidres, i, sobretot, tovalloletes i altres tipus d’escombraries que provenen directament dels lavabos de les cases.
Notícies relacionadesTemps enrere, s’havien trobat urnes, carros de la compra, parts de bicicletes, pròtesis humanes i ampolles de whisky encara precintades. En aquest cas s’han trobat des d’uns mitjons fins a les restes d’un focus d’il·luminació, segons ha informat el consistori en un comunicat.
Abans d’abocar-ho tot als respectius contenidors, s’han separat en diversos grups com per exemple cartó, plàstics, llaunes i envasos, estris de pesca, material sanitari, vidre, roba i sabates, burilles de cigarrets, tubs i peces d’embarcació.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE