On Catalunya
Viladecans, Gavà i el Prat
El manteniment estiuenc de les dunes de les platges metropolitanes arriba a la fi amb «bons resultats»
També s’han adoptat mesures per «afavorir» la cria del corriol camanegre, com el tancament de la platja del Remolar de Viladecans

Durant l’estiu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha realitzat diferents tasques de manteniment de les dunes de les platges metropolitanes i del delta del Llobregat, especialment a les platges de Viladecans, Gavà i el Prat. La gestió d’aquests espais s’ha integrat dins del conjunt de tasques que s’han fet durant la temporada de bany.
D’una banda, el període de cria del corriol camanegre, que s’estén des de l’1 de març fins al 31 de juliol, s’ha respectat. Als espais del delta del Llobregat, on hi ha presència d’aquests animals, s’han adoptat mesures per «afavorir» la cria d’aquesta espècie. És el cas del tancament de la platja del Remolar de Viladecans, que va tancar des de primavera fins a finals de juliol d’aquell any. Durant aquest període de temps, la intervenció en els sistemes dunars ha resultat mínim, i només s’ha fet neteja dels residus voluminosos que s’hagin pogut observar des de fora de la zona acordonada.
Acabat aquest període i, segons fonts del Consorci del Delta de Llobregat, que fa un seguiment exhaustiu d’aquesta espècie, aquest any ha augmentat lleugerament la població reproductora, que ha passat de 10 parelles l’any passat a 14 aquest any. Segons l’AMB, aquestes dades «evidencien que les mesures de protecció i gestió de l’hàbitat són favorables per a l’increment de la població reproductora».
Conservació dels espais dunars
Després d’aquest període s’han reprès altres tasques de conservació dels espais dunars, unes de les quals ha sigut la reposició de pal i corda a Gavà Mar i la platja de Can Camins del Prat de Llobregat, després de les aportacions de sorra que es van portar a terme. Amb la nova configuració de la platja, s’han renovat un total de 300 metres de tancaments de zones dunars.
També s’han retirat exemplars de l’onagra, una espècie d’herba catalogada com a invasora, que es retira durant l’estiu, ja que és l’època en què floreix i, per tant, és fàcil d’identificar. La retirada s’ha fet de forma manual i es repeteix anualment fins a eliminar el banc de llavors que pugui quedar a la sorra. En total, aquest any se n’han retirat 140 kg.
Notícies relacionadesFinalment, s’ha portat a terme una neteja exhaustiva de tots els espais dunars. S’han retirat manualment els residus d’origen humà per tenir la màxima cura possible de la zona. Es tracten de residus majoritàriament transportats pel vent i que han quedat atrapats entre la vegetació.
Més notícies de Viladecans i Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Anàlisi Denúncia de manipulació
- Sobreseïment L’advocat general de la UE avala la retirada de la immunitat de Puigdemont
- Ricard Font: "Forma part de l’ADN Barça ser un club seriós, solvent i de futur"
- Urbanisme Sant Feliu redibuixa el seu futur després del soterrament de les vies de tren amb un nou ‘ecodistricte’
- GP DE CATALUNYA Marc Márquez aprofita un error d’Àlex per ampliar la seva ratxa
- La ronda espanyola L’equip d’Israel retira el nom del país al mallot de la Vuelta
- La guerra contra el narcotràfic Espanya requisa cada any 8.000 armes il·legals: així funciona el mercat negre
- Cinema Llúcia Garcia, la nova Ventafocs del cine espanyol: «No vull que ‘Romería’ em canviï la vida»