On Catalunya
si es conserven de forma adequada
Les cremes solars sí que mantenen la seva eficàcia un any després
Una anàlisi de l'OCU contradiu les recomanacions dels fabricants de no utilitzar-les quan ha passat un any
 
	15814164 59 /
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha informat aquest divendres que les cremes de protecció solar no perden el seu nivell de protecció un any després d'obrir-les si es conserven de forma adequada.
Una anàlisi portada a terme per aquesta organització de cinc productes contradiu les recomanacions dels fabricants de no utilitzar les cremes quan ha passat un any, assenyala l'OCU en un comunicat.
Aquestes cinc cremes solars per a nens (Garnier Delial Sensitive Advanced, Nivea Sun Kids Protect & Sensitive, Eucerin Kids Sun Spray, Garnier Delial Spray Hidratante i Nivea Sun Kids Spray Hidratante), totes amb factor de protecció 50+, ja van ser testades en un laboratori acreditat el juny del 2016 i van ser les cinc que van obtenir llavors més bona valoració.
BEN TANCATS
Per a aquesta nova anàlisi, l'OCU va comprar el setembre del 2015 els cinc productes i els va guardar ben tancats en un armari durant un any fins al mateix mes de 2016.
Posteriorment, els va sotmetre a unes condicions ambientals similars a les d'unes vacances reals (15 dies a ple sol, amb temperatures de fins a 40°C, a més de diverses hores a 4°C simulant el temps que podrien passar a la bodega d'un avió).
Els resultats del laboratori en aquesta segona prova, idèntica a la primera, han posat de manifest que els cinc productes seguien mantenint no solament la seva textura, sinó el seu nivell de protecció malgrat el "maltractament" sofert.
Segons l'OCU, els consumidors poden estar tranquils si utilitzen les cremes al cap de 12 mesos des de la data d'obertura, fins i tot després d'haver-les utilitzat ja l'any anterior, sempre que s'hagin mantingut en bones condicions de conservació.
Notícies relacionadesPer això s'han de protegir-se del sol guardades dins d'un calaix o un armari, conservar-les en una habitació seca i fresca (mai al bany) i a una temperatura estable (aproximadament a uns 22°C).
De tota manera, l'organització ha advertit que si a l'obrir el pot el color, l'olor o la textura han canviat no s'ha d'utilitzar la crema.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Apunt Vinícius sí que és un problema
- Emprenedoria tecnològica Les noves ‘start-ups’ espanyoles s’aboquen a la IA i la computació
- Una altra vida als plàstics del mar
- Acomiadament col·lectiu Amazon planteja un ERO per a 1.200 empleats a Madrid i Barcelona
- Sector bancari Gortázar veu poc recorregut a les opes hostils i advoca per canvis en la llei
- Telecomunicacions Orange pacta la compra del 50% de MasOrange per 4.250 milions
