On Catalunya
DESPRÉS DE LA PROVA PILOT
La platja per a gossos de Llevant obrirà durant tot l'estiu

abertran34748387 barcelona barcelon s 19 07 2016 sociedad espacio de 160831101530 /
La polèmica àrea per a gossos de la platja de Llevant (a Sant Martí, just al costat del Fòrum) tornarà a obrir aquest estiu i, a més, durant més temps que l'any passat, quan es va fer la primera prova pilot. Així, de l'1 de juny al 25 de setembre els barcelonins podran anar a la platja amb les seves mascotes. Segons el comissionat d'Ecologia, Frederic Ximeno, l'ajuntament ha fet anàlisis d'aigua i sorra i els resultats positius l'han empès a mantenir aquesta iniciativa.
Ximeno també ha assegurat aquest divendres en roda de premsa que els usuaris de tota la platja de Llevant (i no només els de l'àrea delimitada per a gossos) han mostrat la seva "satisfacció" amb el projecte, al qual han donat una qualificació de 7,7 punts sobre 10. "Per tant, la nostra conclusió és repetir l'experiència aquest estiu. Mantindrem les dimensions de la zona [1.250 metres quadrats amb un aforament per a 100 gossos] i la seva ubicació", ha dit el comissionat.
MILLORES
Tot i així, després de l'experiència del 2016 l'ajuntament ha decidit abordar millores, entre les quals destaquen l'ampliació de tasques dels informadors de la platja (que també passaran a estar als accessos i no només a la sorra, fins a les 19.00 hores), així com l'augment de la neteja a les entrades. També revisarà el mobiliari urbà adaptat als usuaris, els gossos i els propietaris, i incorporarà nous elements d'informació a partir de les anàlisis d'aigua i sorra.
Notícies relacionadesSegons Frederic Ximeno, la recepció general d'aquesta platja per a gossos ha sigut "bona", si bé reconeix l'existència de sectors descontents, com la Plataforma Veïnal Nord-est de Sant Martí. Però ha fet èmfasi que les anàlisi de salubritat de l'Agència de Salut Pública han tingut "resultats raonables". "Necessitem un segon any d'anàlisi i avaluació -ha insistit Ximeno-. L'avaluació de només un any ens sembla insuficient per prendre una decisió".
És per això que aquest any l'àrea per a gossos de la platja de Llevant obrirà durant tota la temporada d'estiu, a diferència del 2016, quan va estar operativa a partir del juliol.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?