On Catalunya

Plans originals

Laberints de palla, blat de moro o flors on perdre's

Aquest estiu han proliferat a Catalunya construccions naturals de diversos metres quadrats fetes en espais naturals. Són com 'escape rooms' a l'aire lliure. L'únic imprescindible és el repel·lent de mosquits

El Laberint de palla de La Segarra.

El Laberint de palla de La Segarra. / Instagram

1
Es llegeix en minuts
Abel Cobos
Abel Cobos

Periodista

Especialista en cultura digital, tendències i oci.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Al Baix Empordà tens un dels més espectaculars, un laberint de blat de moro, el Laberint Can Pujol (Girona). Es tracta de tres hectàrees i mitja de laberint, plenes de pistes, preguntes, dinàmiques i passadissos interminables on faràs més voltes que Ábalos parlant de Koldo. Sumen ja quatre edicions, i cada any canvia el recorregut. En el seu Instagram, després de fer el tancament anual, pugen una foto àrea del recorregut, perquè vegis com de perdut anaves. En total és una hora de recorregut –depèn del que trigues a situar-te–, i és per a tots els públics. L’única cosa que has de portar és la ment una mica desperta i antimosquits, avisen. Les entrades costen sobre els 10 euros, així que no t’ho pensis gaire, perquè aquest cap de setmana és l’última oportunitat que tindràs per passar-t’hi: el laberint del 2025 s’acomiada el 14 de setembre.

Capolat (Berguedà-Barcelona) 04/09/2025 Niudalia. Es un jardín viral con más de 200.000 flores. Ahora es la temporada de dalias En la foto, Josep Mosoll Fotografía de Ferran Nadeu /

Ferran Nadeu / EPC
Notícies relacionades

¿Un altre laberint? Ves a la Segarra. Al municipi de Sant Ramon (Lleida) han utilitzat més de 400 bales de palla per construir el Laberint de Palla, un laberint ple de passadissos sense sortida, d’altres que tornen a l’entrada i d’altres amb enigmes per continuar. Sí, una espècie de escape room outdoor. Aquesta experiència natural, que aquest any compleix cinc edicions, té entrades a cinc euros i, també, tanca el 14 de setembre, així que corre.

Últim pla: el laberint de dàlies de Niudàlia, al Berguedà. Aquesta temporada hi han florit mig milió de flors, calculant-ho per baix, asseguren. Tantes, que més enllà de la dotzena de fileres estil jardí que hi ha, es troba un laberint de dàlies de 22 x 22. Un paradís floral del qual no voldràs sortir (o no podràs, depèn de com d’afinat tinguis el GPS intern). Les entrades bàsiques costen al voltant dels 10 euros per visitar tot el recinte i el jardí (i pots afegir extres a la visita senzilla).