On Catalunya
Les disfresses ‘best-seller’ de Carnaval 2025
Vestir-se de gamba, girafa o ximpanzé és el que més s’estila aquest any, a més del gran èxit des de fa unes temporades: el ‘look’ d’‘El juego del calamar’

L’èxit de l’estrena de la segona temporada d’El juego del calamar continua. Almenys a les botigues de disfresses. Ho afirma Carlos Fernández, propietari de Welcome Fiestas (València, 508), un dels temples del carnaval a Barcelona. Granota vermella, màscara i metralladora, l’equipament que aquest any triomfarà a les festes de disfresses.
Hi ha tendències que tornen de forma cíclica. Per exemple, els superherois que estaven de moda fa uns anys –va i ve–, aquest any no es porten. No obstant, tornen els vestits d’animals. Són unes disfresses senzilles i pràctiques (el motiu del seu èxit). Una granota amb cremallera, fàcil de posar, còmode i que et permet portar roba sota, per si a mitjanit te’n canses. Hi ha disfresses de desenes d’animals, com el ximpanzé, la gamba, la girafa, el tigre, el dàlmata, la vaca, el gat i fins i tot el drac.
Finalment, un altre best-seller, les disfresses de plàtan. Un hit etern, en gran part, perquè es ven tot l’any: sí, especialment durant les èpoques de comiats de solters i solteres. Una disfressa subtil acompanyada d’elegants flirteigs amb referència a pelar la pela del plàtan, per això és fàcil imaginar-se per què té tant èxit.
Notícies relacionadesA Carreró Maldagó, a les Galeries Maldà (Portaferrissa, 22), una botiga que està dedicada exclusivament a Harry Potter, també noten que hi ha un pic de vendes per l’època de Carnaval. "Es venen molt les disfresses de Gryffindor [la casa dels protagonistes], seguits de Slytherin [la dels dolents] i, en menor mesura, Hufflepuff i Ravenclaw, explica Ismael Álvarez, de Reino de Juguetes, propietaris de la botiga. "Les disfresses de Harry Potter, per a nois, i d’Hermione, per a noies, també se sol·liciten molt. Per descomptat, també les varetes màgiques", afegeix.
¿Altres opcions on comprar disfresses? A les Maldà també pots trobar Carnavalife i a l’Eixample hi ha Atucom (Roger de Llúria, 27). Això sí, aconsellen no esperar-se a última hora: és quan tothom compra i s’esgoten les existències.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels