On Catalunya
EL MUSEU IMAGINARI
Les baranes modernistes de Barcelona
La millor golfista catalana de l'actualitat se sent fascinada per les baranes de ferro forjat i les vidrieres que embelleixen molts edificis de la ciutat
folch /
Qüestió de gens o casualitat, el ferro connecta la golfista Èlia Folch amb el seu avi Julià. Ell treballava com a ferrer fent tota mena de filigranes amb l’ajuda del foc; ella, dècades després, maneja els ferros als camps de golf de mig món. I, quan li preguntes pel racó preferit de Barcelona a la millor representant catalana d’aquest esport en l’actualitat, ella respon que tria una façana. O moltes. Totes aquelles que compten amb baranes de ferro forjat.
“Malgrat que no ens n’adonem perquè caminem sense alçar la vista, donen identitat a la ciutat”, raona la jugadora de 28, que va guanyar un torneig a Bossey –França– l’any passat i aquesta temporada lluita per arribar al top 100 europeu i al top 500 mundial, a més de ser l’única que té la targeta completa del Circuit Europeu.
Amb vidrieres
Notícies relacionadesLa cita per a la fotografia ha tingut lloc a la cantonada dels carrers de València i Roger de Llúria, però podria haver sigut davant de qualsevol d’aquests edificis, que solen ser modernistes. “La veritat és que no sabria escollir-ne un perquè n’hi ha molts. M’agraden especialment els que fan cantonada i tenen també vidrieres. Si tingués diners viuria en un d’aquests i sortiria al balcó sempre que pogués perquè imagino que la ciutat es veu d’una altra manera des d’allà”, diu Folch, nascuda a Terrassa, però assídua visitant de Barcelona perquè cada diumenge visita la seva àvia, que viu a la capital catalana.
Mentre no pugui viure en un pis d’aquest tipus, es consolarà recordant que el seu avi feia algunes de les baranes que ara llueixen a diversos immobles de la ciutat. “M’impressionava veure’l al taller, al sortir de l’escola. ¡Tocava el foc i no es cremava! Per això tot el que està fet amb aquest material m’encanta”. Com els pals de golf...
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- A Espanya Les ‘start-ups’ de la investigació pública generen 1.400 milions d’euros a l’any
- Evolució dels mercats Les cotitzades reparteixen 30.000 milions fins al setembre
- La borsa espanyola s’erigeix en la plaça europea més alcista
- Evolució dels mercats L’Ibex tanca en 16.000 punts i marca el seu màxim històric 18 anys després
- La jutge de Catarroja demana la llista de trucades del president el 29-O
