On Catalunya
Fer arrels
L'alzina dels jardins de Can Sentmenat
El recinte manté una porció ben conservada de bosc de Collserola

zentauroepp48409611 arbol190606181720
L’antic palau dels Marquesos de Sentmenat, construït al segle XVIII, va ser adquirit per l’Ajuntament de Barcelona el 1992 i actualment és la seu de l’escola universitària de disseny Eina. L’edifici senyorial destaca per les línies rectilínies i pels marcs que envolten les finestres, entre altres aspectes arquitectònics, però personalment el que més em crida l’atenció és la vegetació que l’envolta: per la part del davant, mirant a la ronda de Dalt, hi ha un jardí d’estil francès ben bufó, amb llac inclòs, i per la posterior, una porció poc alterada de bosc de Collserola.
Allà, al costat d’un edifici auxiliar, i ocupant un lloc discret, creix l’alzina més gran de Barcelona pel que fa al gruix del tronc (2,92 metres a l’altura del pit) i possiblement la més alta. El seu estat és raonablement bo malgrat tenir més de 140 anys.
Localitzador Google Maps d’arbres singulars Fer arrels-On Barcelona
Quercus ilex
Nom en català: alzina Nom en castellà: encina Origen: Conca mediterrània Antiguitat: 1876 Lloc: Barcelona Carrer de Can Carelleu, 14, al costat de la ronda de Dalt (Sarrià-Sant Gervasi)
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Catàstrofe mediambiental L’Exèrcit recorre al seu primer dron terrestre per a les tasques d’extinció
- El Govern central i el PP xoquen per l’ús dels recursos contra el foc
- Mañueco activa 114 milions per pal·liar els danys dels incendis
- CATÀSTROFE MEDIAMBIENTAL "Les abelles no podran sobreviure"
- La verema més negra