On Catalunya
exposició
Saul Leiter, el gran mestre oblidat
Foto Colectania exposa l'obra d'aquest precursor del color l'obra del qual va quedar oblidat durant dècades i que ara se'l considera un dels grans de la fotografia

zentauroepp44843424 onbarcelona saul leiter foto colectania180905163305
Als 60 i 70 tenia un nom dins de la fotografia. Després va arribar l’ostracisme. Fins el 2006. Aquell any, Margit Erb, una jove treballadora de la galeria Howard Greenberg, que havia quedat enamorada per la seva obra, va aconseguir publicar el llibre ‘Early color’. Va ser la seva consagració. A partir d’allà, ningú va dubtar més del seu talent i de la seva obra com a precursor i mestre de la fotografia en color.
De manera que ara se'l rifen per exposar. I Foto Colectania ho ha aconseguit. És Saul Leiter (Pittsburg, 1923 – Nova York, 2013) i la seva exposició ‘In search of beauty’. Cent trenta fotografies en color, i també en blanc i negre, que inclouen les seves imatges més icòniques. Aquelles que va fer durant sis dècades als carrers de Nova York des d’una perspectiva intimista i d’un lirisme gairebé abstracte. Fins el 21 d’octubre.

‘Fay smoking’. Malgrat que la fama li arriba pel color, també va fer grans fotografies en blanc i negre.

‘Taxi’. Solia fotografiar els paisatges urbans desenfocats i a través de finestres.

‘Through boards’. El color, el lirisme i l’abstracció són els elements principals que defineixen la seva obra.

‘Harlem’. Nova York, el 1960.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat