Augment de les places per aprendre català
Albert Dalmau, conseller de la Presidència de la Generalitat, durante su intervención en el I Fòrum Municipalisme. /
El Govern vol ampliar l’oferta de places de català davant el procés de regularització de més de mig milió d’immigrants que va començar ahir a tot Espanya. Catalunya es perfila com una de les comunitats autònomes amb més nombre de persones que podrien acollir-se a aquesta mesura: unes 135.000, el 27% del total estimat, segons les previsions de la Fundació Ciutadania Global, una de les entitats impulsores de la mesura.
El conseller de Presidència, Albert Dalmau, va explicar en una entrevista a SER Catalunya que les comunitats autònomes estan cridades a tenir un paper clau en l’"acompanyament" i la prestació de serveis a aquestes persones, però també en la seva integració. En aquest punt, va avançar que "els pròxims dies" l’Executiu posarà "més recursos" perquè hi hagi més places per estudiar català per als estrangers que vulguin aprendre l’idioma, per aprofitar que molts tindran la situació regularitzada i podran centrar-se en la inserció.
"Tenim el repte de mantenir la nostra identitat, cultura i llengua [...] per al Govern és fonamental que una persona que arribi a Catalunya aprengui la nostra llengua", va dir Dalmau.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Assalten un camió a Fornells, amenacen el xofer i s'enduen 109 caixes de conyac per valor de més de 10.000 euros
- SOS Costa Brava porta als tribunals la urbanització de la Muntanya de Sant Sebastià de Llafranc
- Una notària explica pas a pas què cal fer si has perdut les escriptures de casa teva
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Qui demana confiança ha de tenir paraula
- European Bridges Rosa Estaràs, eurodiputada i exvicepresidenta de les Balears: «No podem perdre el talent de 101 milions d’europeus amb discapacitat»
