Llei de símbols
El Parlament estudia recórrer la sentència del TSJC que l’obliga a penjar la bandera espanyola a la façana
El Parlament estudia presentar un recurs de reposició contra la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que l’obliga a penjar la bandera espanyola a la façana de l’edifici de manera "imminent i permanent". La Mesa analitzarà la resolució juntament amb els serveis jurídics, que ja treballen per avaluar-ne l’abast i les possibles vies de resposta.
La institució ha rebut la notificació formal de la interlocutòria, cosa que activa el termini legal per pronunciar-s’hi. Segons fonts del Parlament, la cambra disposa fins dijous per respondre al requeriment de l’alt tribunal, que va estimar parcialment la mesura cautelar sol·licitada per l’entitat 'Impulso Ciudadano'.
Notícies relacionadesFins ara, el Parlament havia defensat que compleix la normativa vigent, emparant-se en informes interns que avalaven la presència de les banderes a l’hemicicle i durant les sessions plenàries, sense necessitat de mantenir-les de manera permanent a l’exterior de l’edifici, on no ha onejat mai cap bandera, tampoc la 'senyera'.
La novetat, que la notificació judicial no esmenta, és que des del setembre de l’any passat hi ha instal·lada a l’entrada del Parlament -no a la façana- una gran 'senyera' de 54 metres quadrats amb una asta de 25 metres d’alçària.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dia Mundial El càncer de còlon serà el tumor més diagnosticat a Espanya el 2026, amb més de 44.000 nous casos
- Tipus d’interès El preu de l’euríbor avui, 31 de març: arriba l’alleujament tan anhelat per als titulars d’una hipoteca
- Finances personals Arcadio Barrera, jubilat, demana justícia: «No volem escoltar més sobre tràmits i sobre esperes interminables»
- Pla Kanpai Detinguts dos 'teloners' per marcar camions per robar a l’AP-7 a Tarragona
- Guerra a l’Orient Mitjà Itàlia nega als EUA l’ús de la base militar de Sigonella per als seus vols cap a l’Iran
