Junts recolzarà el decret anticrisi a canvi de millorar els autònoms

Els postconvergents aconsegueixen eximir de l’IVA els treballadors per compte propi que facturin menys de 85.000 euros a l’any

Junts recolzarà el decret anticrisi a canvi de millorar els autònoms

Eduardo Parra - Europa Press

4
Es llegeix en minuts
Miguel Ángel Rodríguez

Miriam Nogueras va deixar clar ahir que votaran a favor del reial decret amb mesures per fer front a la guerra a l’Iran. La portaveu de Junts al Congrés va explicar que el seu vot a favor està condicionat al fet que el Grup Socialista doni suport a una proposició no de llei dels postconvergents en la qual reclamen eximir de l’IVA els autònoms que facturin menys de 85.000 euros anuals, en aplicació de la directiva europea 2020/285. "Comptem que el PSOE voti a favor de poder cuidar els autònoms, llavors podran comptar amb el nostre vot al decret de mesures".Míriam Nogueras ha deixat clar que votaran a favor del reial decret amb mesures per fer front a la guerra a l’Iran. Això sí, la portaveu de Junts al Congrés ha explicat que el seu vot a favor està condicionat al fet que el Grup Socialista recolzi també aquest dijous una proposició no de llei –sense caràcter vinculant– dels postconvergents en què reclamen eximir de l’IVA als autònoms que facturin menys de 85.000 euros anuals, en aplicació de la directiva europea 2020/285. "Comptem que el PSOE voti a favor de poder cuidar els autònoms, llavors, podran comptar amb el nostre vot al decret de mesures", ha dit.

Lluny de la tàctica habitual de mantenir la incògnita, Nogueras va aplaudir que el reial decret aprovat pel Consell de Ministres divendres conté bona part de les rebaixes fiscals que van plantejar fa setmanes. Va confirmar que la seva formació recolzarà el text. Amb el sí dels postconvergents, el Govern té gairebé assegurada la convalidació de l’anomenat escut social. ERC i el PNB van anunciar el seu vot a favor i Podem la seva abstenció, amb la qual cosa només falta que EH Bildu hi prengui posició, tot i que s’espera que sigui favorable.Lluny de la tàctica habitual de mantenir la incògnita fins a l’últim minut, Nogueras ha aplaudit que el reial decret que va aprovar el Consell de Ministres divendres passat conté bona part de les rebaixes fiscals que ells van plantejar fa setmanes. Així, ha confirmat que la seva formació donarà suport al text. Amb el ‘sí’ dels postconvergents, el Govern ja té gairebé assegurada la convalidació de l’anomenat ‘escut social’. ERC i el PNB han anunciat el seu vot a favor i Podem la seva abstenció, amb la qual cosa només falta que EH Bildu prengui posició, tot i que s’espera que sigui favorable.

Notícies relacionades

Va ser en una entrevista a TV3 on Nogueras va confirmar el suport del seu partit, condicionat al fet que el PSOE faci el mateix amb la proposició no de llei dels postconvergents. Junts va defensar ahir una proposició no de llei (PNL) sobre mesures fiscals urgents per fer front a la fatiga tributària que pateix la classe mitjana. El text, que contempla més de 20 mesures, recull l’aplicació de "la directiva europea 2020/285 que permet eximir de l’IVA els autònoms que facturin menys de 85.000 euros anuals".Ha sigut en una entrevista a TV3 on Nogueras ha confirmat el suport del seu partit, sempre condicionat al fet que el PSOE faci el mateix amb la proposició no de llei dels postconvergents. En concret, Junts defensarà aquest dimarts una proposició no de llei (PNL) sobre mesures fiscals urgents per fer front a la fatiga tributària que pateixen la classe mitjana. El text, que contempla més de 20 mesures, recull l’aplicació de "la directiva europea 2020/285 que permet eximir de l’IVA als autònoms que facturin menys de 85.000 euros anuals".

Des del PSOE, el portaveu del Grup Socialista al Congrés, Patxi López, i fonts del Govern d’Espanya van confirmar el vot favorable a aquest punt, important per al partit de Carles Puigdemont. "No es tracta de cap canvi de cromos", va detallar López, i va afegir: "Estem d’acord amb diversos punts perquè, a més, cal traslladar una directiva europea en aquest sentit". Malgrat això, hi va haver converses de Junts amb el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, per confirmar aquest recolzament. Van arribar a bon terme, segons va poder saber aquest diariDes del PSOE, tant el portaveu del Grup Socialista al Congrés, Patxi López, com fonts del Govern d’Espanya han confirmat el vot favorable a aquest punt, molt important per al partit de Carles Puigdemont. "No es tracta de cap canvi de cromos", ha detallat López, "estem d’acord amb diversos punts perquè, a més, cal traslladar una directiva europea en aquest sentit". Malgrat això, hi ha hagut converses de Junts amb el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, per confirmar aquest recolzament. I han arribat a bon terme, segons ha pogut saber aquest diari.