La Generalitat tornarà a sol·licitar diners al FLA
El Consell Executiu va aprovar ahir sol·licitar de nou l’adhesió de la Generalitat al Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) per a l’exercici 2026. Ho va fer mitjançant un acord de Govern que es va aprovar en la reunió setmanal de l’Executiu català. Aquest és un tràmit necessari perquè la Generalitat es pugui acollir al fons, però no s’hi precisa la quantitat que finalment sol·licitarà.
La portaveu del Govern, Sílvia Paneque, va explicar que la Generalitat no té ara com ara tancada quina serà la necessitat de finançament que haurà de cobrir per mitjà del fons de liquiditat. Hi ha diversos motius. La consellera va apuntar que, per primer cop en anys, la Generalitat també pot acudir als mercats privats de deute, que durant anys va tenir vetats per la seva delicada situació financera. També hi ha altres qüestions que cal tenir en compte, com ara que el Govern està pendent del desenllaç de la negociació del finançament i la condonació d’una part del deute que té contret, precisament, en virtut del FLA.
En un document del novembre destinat a inversors, la Generalitat va pensar demanar al FLA 8.538 milions. Però, segons va recalcar la mateixa Paneque, això és un "estudi aproximat" que no s’ha de donar per definitiu. "No hi ha cap quantitat tancada", va concloure. Catalunya va rebre l’any passat 8.113 milions procedents del fons de liquiditat. Va ser la segona comunitat després de la valenciana que més fons va rebre per aquest concepte.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Foment de l'ús Barcelona i Òmnium es conjuren per reduir «a zero» les llistes d'espera per aprendre català
- L'opinió de Salut Mental Catalunya DDaniel Osiàs, Fundació Marianao: "Un casal de barri o un grup de cant coral poden ser tant o més terapèutics que una consulta mèdica"
- Predicció de Meteocat Els termòmetres tornaran a baixar a Catalunya en un cap de setmana de cel clar i avisos per vent
- Finançament autonòmic La Generalitat calcula que ingressarà 1.700 euros més per català amb el nou model de finançament
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Alliberats, però no lliures
