La xacra de la corrupció
Anticorrupció demana 24 anys de presó per a Ábalos
El fiscal sol·licita a més 3,7 milions de multa per la trama de mascaretes en el ministeri
La Fiscalia Anticorrupció ha reclamat al jutge que investiga en el Tribunal Suprem el cas Koldo, Leopoldo Puente, "la modificació de les mesures cautelars personals acordades respecte de José Luis Ábalos i Koldo García, havent de recordar a aquest efecte la compareixença prevista a l’article 505 de la llei d’enjudiciament criminal", que es coneix com a vista breu sobre la seva llibertat.
Aquesta reclamació la fa el cap d’anticorrupció, Alejandro Luzón, en el mateix escrit en el qual sol·licita 24 anys de presó per a l’exministre Ábalos i 19 anys i sis mesos per al seu exassessor Koldo García a causa del pelotazo de les mascaretes, a més de la imposició de multes per una mica més de 3,9 milions d’euros a cada un per cinc delictes diferents.
Atenuant per a Aldama
Haurien comès tràfic d’influències, suborn, pertinença a organització criminal, ús d’informació privilegiada i malversació de cabals públics en relació amb els contractes milionaris per a la compra de mascaretes que es van adjudicar a Soluciones de Gestión, l’empresa de la trama de la qual l’intermediari Víctor de Aldama era comissionista. A Aldama se li aplica l’atenuant de confessió per reduir la seva petició de presó fins als set anys i uns 3,7 milions d’euros de multa.
El 15 d’octubre, després de negar-se Ábalos i Koldo García a declarar en el Tribunal Suprem, el jutge Puente va mantenir la prohibició de sortir del país, l’entrega de passaport i les compareixences quinzenals en un jutjat. No obstant, el jutge advertia ja que el risc de fuga resultava creixent "conforme al conjunt d’indicis de la possible comissió de greus delictes, sancionats amb penes privatives de llibertat molt significatives". Per això, i a mesura que "s’aproxima la data de celebració del judici oral", prosseguia el magistrat, es podria "justificar, com va suggerir el fiscal al seu informe, l’adopció de mesures cautelars més costoses en l’avenir". Així, l’instructor haurà de determinar ara si és procedent endurir les mesures cautelars.
Notícies relacionadesAl document Luzón sol·licita la declaració, en qualitat de testimonis, de 39 persones, entre els quals hi ha Carlos Moreno Medina, director del Gabinet de la vicepresidenta primera del Govern, María Jesús Montero, i el que va ser cap de gabinet de Reyes Maroto quan era ministra d’Indústria, Juan Ignacio Díaz Bidart. També inclou el president de Correus, Pedro Saura; els exdirectius de Ports de l’Estat Pedro Toledo i Álvaro Sánchez Manzanares; i l’exsotssecretari General de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana Jesús Manuel Gómez García.
També demana la compareixença de l’exnòvia d’Ábalos Jésica Rodríguez; l’expresidenta d’ADIF Isabel Pardo de Vera, la ‘Miss Astúries de més de 30 anys’ Claudia Montes; l’exconseller delegat d’Air Europa Francisco Javier Hidalgo i el fill d’Ábalos Víctor Manuel Ábalos. Altres testimonis reclamats són investigats en causes per frau d’hidrocarburs.
- Un mes després de Gelida Els túnels del Garraf es tallaran al març per obres de manteniment
- Rodalies encara ha de reparar tres de cada quatre punts crítics
- La xarxa tindrà la setmana que ve 200 trams amb limitació de velocitat
- Obres La Sagrada Família convida avui a veure com corona la torre principal
- 120è aniversari del club automobilístic Josep Mateu, president del RACC: "Catalunya s’ha de quedar les vies de tren i autopistes, amb el bo i el dolent"
