El debat sobre els salaris dels exlíders del Govern es reactiva
El PSC i l’oposició obren la porta a tornar a debatre la reforma de les retribucions

La portavoz del Govern, Sílvia Paneque, en rueda de prensa este martes /
Els sous dels expresidents, tant de la Generalitat com del Parlament, fa anys que són en el punt de mira dels partits polítics. En la legislatura passada, el PSC, llavors a l’oposició, juntament amb Comuns i Ciutadans, van impulsar diverses propostes per limitar aquestes retribucions centrant el focus especialment en els expresidents de l’hemicicle, que mai es van debatre per avanços electorals. Aquestes iniciatives van sorgir arran de la imputació de l’expresidenta de la Cambra catalana, Laura Borràs.
Passat aquest enrenou, els socialistes, ja des del Govern, asseguren ara que "en aquests moments" no consideren necessari "modificar la llei" dels expresidents. Així ho va explicar ahir la portaveu i consellera Sílvia Paneque des del Palau de la Generalitat al valorar l’anunci de l’expresident Pere Aragonès de renunciar a la seva retribució. En el Parlament, la portaveu del grup parlamentari socialista, Elena Díaz, va afirmar que el seu partit està "disposat a debatre" una actualització de la normativa per adaptar les retribucions a la realitat actual.
ERC va agrair el "gest" d’Aragonès. El PPC va apostar per "una revisió a fons" d’aquestes pensions vitalícies, i els Comuns van insistir en la reforma pendent. El partit més contundent va ser la CUP, que va reclamar directament "retirar" les retribucions.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió