Investigació
L’Audiència Nacional vol reforços en el cas del cap de l’UDEF
El titular del Jutjat Central d’Instrucció número 1, Francisco de Jorge, ha sol·licitat que li assignin un jutge o magistrat de suport perquè "realitzi exclusivament tasques de col·laboració, assistència o assessorament [...] fins a concloure la tramitació d’una sèrie de causes judicials considerades d’especial complexitat i/o volum d’afectats", segons especifica l’acta de la reunió del 2 de juny de la Sala de Govern de l’Audiència Nacional, de la qual disposa aquesta redacció.
Les fonts consultades expliquen que la complexitat de la causa en la qual es manté empresonat l’inspector en cap de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Brigada de Policia Judicial de Madrid, Óscar Sánchez, àlies El Anodino, a qui la policia va descobrir 21 milions d’euros amagats dins dels envans de pladur i falsos sostres del seu domicili a Alcalá de Henares (Madrid), ha acabat saturant el Jutjat de De Jorge, en el qual també s’instrueixen altres causes.
Tràfic de cocaïna
Notícies relacionadesL’operació Chamán de la Policia Nacional ha revelat que l’inspector en cap Sánchez va ser durant anys una espècie de "broker", algú que oferia els seus serveis a diferents càrtels de la droga, als quals garantia que la seva cocaïna arribés i passés lliure per Espanya, segons va informar el canal d’investigació i successos de Prensa Ibérica, editorial a la qual pertany aquesta redacció. La resta d’integrants de la trama haurien blanquejat més de 100 milions d’euros.
La reclamació del magistrat De Jorge va ser dirigida el 21 de maig al president de l’Audiència Nacional, Juan Manuel Fernández Martínez, que després va traslladar aquesta proposta a la Sala de Govern, que ha demanat el reforç al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) "tenint en compte la situació actual que travessa el Jutjat Central d’Instrucció número 1 de l’Audiència Nacional".
- Estratègia 2025-2050 Catalunya dissenya la seva xarxa ferroviària del futur: tres noves estacions AVE, empresa pública de trens i dos grans eixos que reordenen el mapa
- Dades de l'INE El 47% dels residents a Catalunya d'entre 25 i 39 anys són nascuts a l'estranger
- "Tenim carreteres del segle passat"
- FUTBOL (SELECCIÓ) Espanya desconvoca Lamine i acusa el Barça d’ocultar informació de la seva lesió
- Noves tecnologies La IA ja sacseja les oficines i destrueix en dos anys gairebé 3.000 llocs de treball a Barcelona
- Atreveix-te a saber!
- El CEO de Marugal diu que hotels més cars castiguen la classe mitjana
- Infraestructures clau a Catalunya El Govern preveu tres noves estacions d’AVE i dues grans línies de tren interiors
- Cita tecnològica El Talent Arena portarà l’inventor de la web a Barcelona
- Vivenda Junts i el PNB obstaculitzen la llei d’ERC contra l’especulació immobiliària
