Junqueras, pessimista sobre la negociació del finançament
El líder d’ERC culpa Montero, titular d’Hisenda, i li recrimina que "no actua com a ministra sinó com a candidata"

El líder d’ERC, Oriol Junqueras, va voler fer ahir el seu propi balanç del curs polític, en el qual va reivindicar el paper del seu partit a l’hora de negociar amb el Govern de Pedro Sánchez qüestions com el traspàs de Rodalies, la condonació del deute del FLA i el nou finançament de Catalunya. La seva idea central ha sigut contraposar que, mentre altres formacions es caracteritzen només per "protestar i rondinar" –¿Junts?-, ERC intenta "resoldre" els principals problemes que Catalunya té plantejats ara mateix.
No obstant, va admetre que una d’aquestes negociacions en marxa passa per un moment especialment delicat. El líder republicà no va tenir objeccions a exposar que les converses amb el Govern socialista sobre el nou finançament "van malament" i va culpar la vicepresidenta de l’Executiu i titular d’Hisenda, María Jesús Montero. "No actua com a ministra d’Hisenda sinó com a candidata electoral", va lamentar. Pels republicans, el gran problema de la negociació, doncs, és que consideren que Montero bloqueja un bon acord per a Catalunya perquè això afectaria a les seves aspiracions com a candidata a les pròxima seleccions a Andalusia.
Garantir un repartiment just
Notícies relacionadesPer ERC, els problemes de la proposta de nou finançament que ha posat el Govern sobre la taula són dos. En primer lloc, que considera que no garanteix un repartiment just dels recursos entre comunitats, el cèlebre principi d’ordinalitat. En segon lloc, els republicans creuen que no es dona a l’Agència Tributària de Catalunya l’autonomia per recaptar els impostos dels catalans.
Ara el següent pas és veure si ERC compleix la seva amenaça i presenta una proposició de llei al Congrés amb la seva pròpia proposta de finançament.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió