Hisenda va criticar els inspectors per no haver-la consultada sobre els informes sobre els Pujol

El director de l’Agència Tributària el 2017, Santiago Menéndez, va deixar clar als seus subordinats diverses vegades que no consentiria que es repetís que un informe d’Hisenda aparegués en els mitjans de comunicació sense conèixer-lo ell abans. I més si era relatiu als Pujol. En un e-mail demanava "una explicació immediata" de per què ell no n’havia sigut informat i qualificava d’"absolutament impresentable" i "indecent" que es fixés un criteri "sense que la Direcció de l’Agència en sàpiga res", és a dir, sense haver sigut consultat sobre un informe relatiu al benjamí de la família de l’expresident català, Oleguer Pujol, per les seves inversions en Drago Capital.
Es tracta d’un dels correus amb què va topar el jutjat d’instrucció número 2 de Tarragona a l’investigar les irregularitats presumptament comeses pel bufet Equipo Económico, fundat per l’exministre Cristóbal Montoro. La Fiscalia Anticorrupció va descartar investigar aquests e-mails, cosa que va portar la fiscal adscrita al cas, Carmen García Cerdá, a recórrer a l’article 27 de l’Estatut fiscal per deixar clara la seva discrepància amb l’ordre rebuda del cap anticorrupció, Alejandro Luzón. La junta de fiscals de la fiscalia especial va recolzar majoritàriament el criteri de la direcció, partidària de no aprofundir en aquests correus, per 19 vots a 5. El correu en qüestió, que ha pogut consultar aquesta redacció, mostra l’enuig de Menéndez davant la publicació a El Mundo el 4 de març de 2017 d’una notícia titulada "Hisenda veu delicte fiscal d’Oleguer Pujol per l’operació Santander".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato