Plantada del PP
El trasllat de menors migrants s’iniciarà el 28 d’agost
La Conferència Sectorial d’Infància i Adolescència sobre la reubicació de menors migrants prevista per ahir no es va poder celebrar després que el Govern comprovés la falta de quòrum per portar-la a terme a causa de la plantada de les comunitats del PP, que consideren aquesta cita "il·legal". Malgrat el boicot, des de l’Executiu seguiran el seu full de ruta i el pròxim 28 d’agost s’iniciarà la distribució a les comunitats autònomes d’un màxim de 3.900 menors migrants que actualment es troben a les Canàries (més Ceuta i Melilla). S’estableix el termini d’un any per materialitzar-ho.
"La llei es complirà", va assegurar la ministra de Joventut i Infància, Sira Rego. Amb aquest objectiu, s’aprovarà en el primer Consell de Ministres després de l’aturada estival, en la reunió del 26 d’agost, el reglament d’aplicació de la reforma i els procediments per aplicar-la, així com el decret en què es fixarà el nombre de menors que acollirà cada comunitat autònoma. Dos dies més tard i després de la seva publicació al BOE, començaran els trasllats. El reglament que aprovarà el Consell de Ministres busca blindar l’operativitat de la distribució contra eventuals accions de les comunitats bel·ligerants.
- Cita a Palma Un Espanyol encallat visita un Mallorca amb urgències: «Cal ser intel·ligents i ambiciosos»
- Supermercats L’origen del nom de Mercadona: ni 'mercat' ni 'dona'
- Sense embuts Barcelona llança ‘Poca Vergonya’, la campanya que assenyala els incívics al carrer
- Indústria Seat rebrà 15 milions del nou Perte VEC i explora treballar en el desenvolupament de plataformes per a vehicles militars
- Entrena a la pista de ball La festa runner més multitudinària de Barcelona: 900 corredors de marxa (literal) a la discoteca Sutton
