La Casa del Rei
La infanta Sofia estudiarà Ciències Polítiques a Lisboa, París i Berlín
La filla petita dels Reis tria el grau de tres anys a la universitat privada Forward College
La Zarzuela nomena Rosa Lerchundi directora de comunicació

La Casa del Rei va informar ahir que la infanta Sofia estudiarà a partir del setembre Ciències Polítiques i Relacions Internacionals a la universitat privada Forward College. És un centre adscrit a la Universitat de Londres i té com a particularitat que compta amb campus a Portugal, França i Alemanya. El grau triat per Sofia, de tres anys, es desenvoluparà per aquest ordre en tres capitals: Lisboa, París i Berlín.
Sofia ha estudiat els dos últims anys a l’UWC Atlantic College de Gal·les (Regne Unit), igual que va fer la seva germana gran, la princesa Elionor. Segons fonts de la Zarzuela, després d’aquests dos anys a l’estranger, Sofia volia seguir amb l’experiència "internacional", com faran la majoria dels companys que ha conegut, i aquesta universitat, que es va fundar el 2021, li ofereix aquest requisit. L’itinerari acadèmic del Forward College està dissenyat pels prestigiosos The London School of Economics i el King’s College London.
La decisió s’ha pres en el si de la família i s’han tingut en compte diverses variables, segons fonts de la Direcció de l’Estat. Dues han sigut principals. D’una banda, el tipus de carrera, perquè és d’una àrea que la pot ajudar a exercir el seu paper institucional i recolzar en el futur la seva germana Elionor. Cal recordar que Felip VI va decidir després d’arribar al tron que els membres de la família reial no podran treballar per a empreses privades i s’hauran de dedicar només a activitats institucionals i de representació (si volen seguir a la família reial). D’altra banda, per a Felip VI i Letizia, també era important ser a prop d’Espanya per poder desenvolupar aquest paper de representació de la Corona i aquestes tres capitals permeten arribar a Madrid amb avió en menys de tres hores.
Notícies relacionadesEl cost de la universitat, entorn de 20.000 euros per any, serà costejat pels Reis amb la seva assignació dels Pressupostos. Felip VI cobrarà 277.361 euros aquest any, i la seva dona, 152.539.
La Zarzuela també va informar ahir que Rosa Lerchundi, cap de nacional a Informativos Telecinco, serà la nova directora de comunicació de la Casa del Rei. Lerchundi (60 anys) substituirà Jordi Gutiérrez, que ha estat en aquest lloc des de poc després que Felip VI pugés al tron, el 2014. Gutiérrez (66 anys) també va treballar en una altra etapa anterior en el departament de comunicació amb Joan Carles I. Segons fonts de la Zarzuela, el procés de selecció ha inclòs entrevistes amb diversos candidats i, al final, la decisió la van prendre "per consens" els Reis, la secretària general de la Casa, Mercedes Araújo, i el cap de la Casa, Camilo Villarino.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Barcelona, protagonista L’emprenedor surfista que triomfa entre els ‘expats’
- Els participants. 170 escaladors d’elit IFSC Climbing World Cup Comunitat de Madrid
- UNA MODALITAT EN ALÇA Olímpics i autoritats obren la gran festa de l’escalada a Madrid
- Obra baptismal del rock català Un ‘Dioptria’ que travessa generacions
- L’univers marcià de Tamara ‘Superestar’