El Govern defensarà la immigració davant el discurs de Vox
El partit d’Abascal nega ara que vulgui deportar 8 milions d’estrangers
El Govern prepara una macrocampanya de publicitat per defensar els beneficis de la immigració per a Espanya i amb l’objectiu de combatre la desinformació i els estereotips negatius contra les persones migrants, en ple auge dels discursos cada vegada més durs de Vox i també del PP. Si els populars van endurir la seva postura sobre la immigració, incloent en la ponència política del congrés nacional traves per a l’obtenció de residència o per a la percepció de prestacions, la formació ultra apel·lava dilluns directament a deportacions massives.
El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, comandat per Elma Saiz, ha obert el procés de contractació d’una agència per a una campanya publicitària i de comunicació sota el lema Migració, Font de Riquesa. El Govern apunta la immigració que rep Espanya com una oportunitat de desenvolupament sostenible i prosperitat, amb impactes positius econòmics i socials.
Des del partit d’ultradreta van sortir a matisar el seu pla per negar que vulguin deportar un total de vuit milions d’immigrants, inclosos els seus fills, com va dir la portaveu de Vox, Rocío de Meer.
Més enllà de les xifres, Vox sí que va concretar a través d’un comunicat la seva aposta per expulsar "tots els que hagin vingut a delinquir o viure de l’esforç dels altres; pretenguin imposar una religió estranya; maltractin o menyspreïn les dones, i tots els menors immigrants no acompanyats".
El PP va marcar distàncies a través de la seva nova portaveu, Esther Muñoz, argumentant no estar "a favor de les deportacions ni de les regularitzacions massives" i avisant que aquests extrems estan legalment prohibits.
Notícies relacionades"Terra d’acollida"
El president del Govern va entrar en la polèmica a través de les xarxes socials, fet poc habitual, per carregar contra la proposta dels d’Abascal i defensar la seva política migratòria. Sense esmentar Vox, Pedro Sánchez va assenyalar que "Espanya va ser durant dècades una terra de partida, d’esforç fora de les nostres fronteres.Avui és terra d’acollida, i els que arriben contribueixen amb el seu esforç a construir una Espanya millor", va dir.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
