Espanya en un moment crucial
Illa s’alinea amb Sánchez i lloa la seva tasca en el Govern
El president assegura que si ataquen el president, "ataquen tot el partit"

El líder del PSC i president de la Generalitat, Salvador Illa, ja havia anticipat que acudiria al comitè federal amb la ferma intenció de defensar Pedro Sánchez i disposat a donar la cara, fins i tot accedint que una de les seves dirigents, Montse Mínguez, sigui a partir d’ara la portaveu del PSOE per mirar de capejar un dels pitjors temporals que afronta el partit. I així va ser.
El cap dels socialistes catalans va exercir ahir de fidel defensor del secretari general i president del Govern, i en la seva intervenció en el conclave no només va qualificar d’"espectacular" el seu mandat, sinó que, segons fonts de la formació, va fer una acèrrima defensa de la seva figura: "Està fent la seva feina, i ho està fent molt bé. Quan ataquen Pedro Sánchez, ataquen tot el partit. Té tot el meu reconeixement i tota la meva admiració".
El missatge per demanar un tancament de files va ser contundent i va tenir destinataris interns i externs i endògens. D’una banda, el PP d’Alberto Núñez Feijóo i Vox. De l’altra, les veus crítiques internes –tot i que minoritàries– que desconfien de la intenció de Sánchez de continuar sense sotmetre’s a una qüestió de confiança ni convocar eleccions. Illa va intervenir després del president de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page, el baró més reprovador, amb la intenció de reivindicar que el que no s’ha de fer és concedir als rivals polítics un partit dividit. "Serà dur, però el PSOE es mantindrà unit i fort. Un partit que respon amb sinceritat, dient sempre la veritat", va reivindicar.
Les raons per continuar
Però Illa es va plantar també a Ferraz amb una altra comesa, que és la de donar raons als socis d’investidura per continuar brindant el seu suport a Sánchez. Per a això, va posar el focus en el "balanç espectacular" dels set anys del Govern, un llegat contra el qual "gent poderosa actua concertadament", a més de "no tolerar l’Espanya plural" i voler-la "una, única i homogènia".
I encara va pujar més de decibels quan va advertir que tenen davant uns adversaris que "només saben anar a la contra" i que fins i tot "troben a faltar el terrorisme d’ETA i l’independentisme", mentre que són "incapaços d’aixecar un país", com considera que ha quedat acreditat amb la gestió de la dana a València.
Notícies relacionadesSeguint amb l’estela de ressaltar arguments que compactin la majoria plurinacional que va crear la legislatura, Illa va afirmar que Sánchez ha sigut "l’únic que, amb dignitat", ha defensat en la cimera de l’OTAN no gastar un 5% en defensa per no lesionar l’Estat del benestar –actitud que reforça el vincle amb Sumar– i que Espanya és en aquests moments el país que més creix de l’OCDE.
No va oblidar dirigir-se al flanc independentista quan va recordar que és "clau" que el Tribunal Constitucional hagi avalat la llei d’amnistia, catalitzador de la investidura de Sánchez. "És impossible no veure la seva efectivitat un any després. Sé del que parlo: visc a Catalunya", va remarcar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"
- LLIBRES La Barcelona dels prodigis literaris
- Patri Guijarro: "Ja em sento més jo a la selecció, com al Barça"
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique