Junts reclama al president que designi un interlocutor "que mani"
Els postconvergents demanen al PSOE desencallar la llei contra la multireincidència i la que permet desallotjar okupes en 48 hores

La caiguda de Santos Cerdán, que està en presó provisional des de dilluns passat, no només va deixar fora de combat el PSOE. També Junts va veure com perdia el seu principal –per no dir únic– interlocutor amb el partit. Superat l’estat de xoc, les dues formacions miren d’explorar quines possibilitats hi ha de seguir amb la legislatura i que les carpetes pendents es compleixin.
El cap de setmana passat, els negociadors habituals –ara ja sense Cerdán– es van tornar a trobar a Zúric (Suïssa). La delegació socialista va estar liderada per l’expresident del Govern José Luís Rodríguez Zapatero, que sempre ha ocupat un lloc clau en el diàleg amb Junts, però la formació independentista continua a l’espera d’un nou interlocutor que substitueixi Cerdán i confia a conèixer qui serà després del comitè federal del PSOE que se celebra avui a Madrid.
Notícies relacionadesSegons diuen fonts de Junts, per al partit el més important és que el mediador sigui un dirigent "que mani" i que tingui ascendència sobre els ministres del Govern, i dubten que Sánchez nomeni com a interlocutora la nova secretària d’organització del partit, Rebeca Torró, pels compromisos interns que haurà d’afrontar en plena crisi del PSOE.
Al marge del qui, als postconvergents els preocupa el què. Volen "garanties" que els pactes pendents es compliran. Més enllà de les tres carpetes conegudes –l’oficialitat del català a la UE, l’aplicació completa de la llei d’amnistia i el traspàs de les competències en immigració a Catalunya–, des de Junts recorden propostes presentades al Congrés que han quedat en un calaix, com la llei per desallotjar okupes en 48 hores o la que pretén combatre la multireincidència, i que busca penar amb fins a tres anys de presó el robatori de mòbils.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA