Feijóo renova la direcció del PP i enforteix el seu equip econòmic
El líder dels populars afegeix l’exsecretari d’Estat Alberto Nadal al comitè de direcció i manté Sémper com a portaveu del partit
Gamarra ara estarà al capdavant de la nova vicesecretaria de regeneració institucional

Alberto Núñez Feijóo va completar ahir la composició del seu nou comitè de direcció, un equip en què Miguel Tellado, com a secretari general, tindrà un paper clau i tot el poder per dirigir el PP en el dia a dia. El líder dels populars va donar els últims noms de la seva nova cúpula poques hores abans que comencés a Ifema (Madrid) el 21è congrés nacional dels conservadors, un conclave que es desenvoluparà en pau orgànica i acabarà, demà, amb la seva reelecció com a president de la formació. Al partit veuen més a prop que mai el final de l’etapa de Pedro Sánchez després de la implicació de Santos Cerdán –l’últim secretari d’organització del PSOE– en la trama de corrupció que fa mesos que s’investiga i que afecta també José Luis Ábalos i Koldo García.
En la nova estructura del comitè de direcció del PP, destaca el reforç de l’àrea econòmica. Juan Bravo, que era al capdavant d’aquests assumptes des que Feijóo va agafar les regnes del PP, el 2022, compartirà aquesta competència amb Alberto Nadal, que va ser secretari d’Estat de Pressupostos i també d’Energia amb Mariano Rajoy. Bravo ostentarà la vicesecretaria d’hisenda, habitatge i infraestructures, i Nadal, la d’economia i desenvolupament sostenible. El seu germà bessó, Álvaro, va ser ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital també en l’Executiu de Rajoy.
Albiol i altres càrrecs
La recuperació d’Alberto Nadal es va conèixer mitjançant un comunicat, com la resta de canvis aquests dies enrere. La nota del PP també va aprofitar per confirmar en els seus llocs el vicesecretari de política autonòmica i municipal i anàlisi electoral, Elías Bendodo; el vicesecretari de cultura i esport i portaveu, Borja Sémper; la vicesecretària de mobilització i repte digital, Noelia Núñez, i la portaveu al Senat, Alicia García. El comunicat va concretar les noves competències de Cuca Gamarra, que ja se sabia que deixava la secretaria general, però no quina seria la seva comesa en la nova etapa: serà al capdavant de la nova vicesecretaria de regeneració institucional. Queden fora del nou equip les vicesecretàries Ana Alós i Paloma Martín.
El lloc de Gamarra l’ocuparà, Tellado, amb un llenguatge afilat semblant al d’Ester Muñoz, futura portaveu al Congrés, i els vicesecretaris Alma Ezcurra (coordinació sectorial) i Jaime dels Santos (educació i igualtat). L’ala dura guanya llocs a la nova cúpula. En aquesta línia cal interpretar que Feijóo col·loqués com a president del 21è congrés Xavier García Albiol, alcalde de Badalona, el polític del PP amb més càrrec institucional a Catalunya i també el que manté el discurs més contundent contra la immigració irregular de tot el partit.
Entre els milers de polítics populars que es trobaven reunits a Ifema es respirava eufòria. L’escàndol de corrupció en el PSOE ha disparat l’ansietat per arribar a la Moncloa, tot i que tant José María Aznar com Mariano Rajoy estan receptant aquests últims dies bones dosis de calma per no prendre decisions equivocades per les presses. Tots dos van pronunciar sengles discursos ahir i no van defraudar, sobretot Aznar, a qui encara se l’escolta amb atenció reverencial. "Si negocies Pressupostos en una presó, t’associes amb presidiaris i pactes una amnistia amb delinqüents, no t’estranyi acabar a la presó perquè aquest és el teu ambient", va afirmar en referència a les aliances teixides per Sánchez amb independentistes i nacionalistes per ser investit president. Rajoy també va incidir en aquest acord del dirigent socialista amb els seus socis. "Aquest Govern ve d’un pacte indigne", va afirmar l’expresident del Govern.
Després de les intervencions d’Aznar i Rajoy, el congrés va baixar moltes revolucions. Una part dels 3.264 compromissaris es van tancar a dues sales per debatre les dues ponències que Feijóo va encarregar per a aquest congrés: la política i la d’estatuts. No s’esperava cap focus de tensió atès que Isabel Díaz Ayuso va anunciar la setmana passada que no presentaria esmenes al nou model de primàries, tot i que treu poder als militants, una cosa que ella no volia. La presidenta de la Comunitat de Madrid ha arribat a un pacte de no agressió amb Feijóo per aclarir algun dels punts d’aquest nou sistema més endavant i no generar ara cap soroll que pugui desviar l’atenció dels problemes de Sánchez.
Notícies relacionadesSense esmenes vives
Si el text polític havia rebut 888 esmenes i el d’estatuts, 227, només en van arribar cinc a la nit d’ahir per a cada document. Segons fonts de la direcció, cinc van ser incorporades, quatre retirades i una rebutjada (estatuts), així que cap a les vuit ja estaven tots els compromissaris cap als seus sopars. Cap esmena arribarà viva per debatre-la avui al congrés, una mostra de la pau orgànica amb què Feijóo està vivint el conclave.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA