Zapatero es mobilitza al rescat de Sánchez

En els moments més complicats per a Pedro Sánchez, l’expresident José Luis Rodríguez sempre ha sortit al rescat. Ho va fer en les últimes generals, tirant-se la precampanya a l’esquena per mobilitzar les bases quan totes les enquestes estaven en contra, o després per sortir en defensa de decisions que van remoure el partit. Com la llei d’amnistia, primer, o el pacte amb ERC per al finançament singular de Catalunya per a la investidura de Salvador Illa, després. A l’ombra ha contribuït també a greixar les converses amb Junts a Ginebra. Des que va esclatar el cas Cerdán, que ha sumit el partit en una depressió, Zapatero s’ha mantingut en silenci, però per poc temps. Ahir va acompanyar Pedro Sánchez en un acte de commemoració del 20è aniversari del matrimoni igualitari que es va aprovar sota la seva presidència i en "els pròxims" sortirà a parlar per donar-li suport, segons fonts del seu entorn.
L’expresident es tornarà a mobilitzar per intentar aixecar el tocat ànim de quadres i militància. "Cal tenir visió estratègica", assenyalen les mateixes fonts del seu entorn, per mesurar el quan i el com de la seva sortida a la palestra per abordar aquesta crisi del PSOE i del Govern. Ho farà, per tant, prèviament al comitè federal del pròxim 5 de juliol, la reunió del màxim òrgan de direcció entre congressos davant el qual els més crítics vetllen armes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apunt No ens semblava bé que Lamine guanyés
- Urbanisme BCN estudia convertir en un passeig el tram sense cobrir de la Ronda del Mig
- Previsió estacional Catalunya s’endinsa en una tardor amb un 70% de probabilitats que faci més calor del normal i amb gran incertesa sobre les pluges
- Obituari Mor Claudia Cardinale, gran mite del cine italià
- Contracrònica de la Pilota d’Or Una gala amb ADN culer
- Gestió dels sentiments Després de perder-ho tot: del cop de puny emocional a la reconstrucció amb la comunitat
- Multimèdia | La Mercè vs. santa Eulàlia: ¿quina patrona honra millor Barcelona?
- INICIATIVA La Generalitat impulsa un pla contra la desigualtat de gènere
- Futbol El Barça es queda sense Gavi durant mitja temporada
- Ja tenen un culpable