El TC rebutja elevar els seus dubtes sobre l’amnistia a la justícia europea

El Tribunal Constitucional va començar ahir el seu ple monogràfic sobre la llei d’amnistia i s’endinsarà de ple en l’estudi de la ponència redactada per la vicepresidenta d’òrgan, Inmaculada Montalbán, que rebutja en el que és fonamental el recurs presentat pel PP i avala l’ajust de la norma a la Constitució. Per ara, els magistrats han abordat el punt relatiu al plantejament d’una qüestió prejudicial davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, una possibilitat que ha sigut rebutjada per la majoria dels magistrats en les seves argumentacions, si bé no ha sigut sotmesa a votació.
Un cop ventilat aquest assumpte, els magistrats analitzaran si la nostra Constitució permet l’amnistia. A continuació, determinaran si aquesta amnistia en particular és constitucional. Finalment, estudiaran els rebuigs específics que els populars fan a determinats articles de la llei.
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- L’ATHLETIC DEMANA «RESPECTE» El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Estadística de l’INE Els tumors desbanquen les malalties del sistema circulatori com la causa més freqüent de mort a Espanya
- Casa Adéu a la mampara de dutxa: la nova tendència que triomfa i no exigeix tanta neteja
- Investigació a la dona del president El jutge Peinado demana al Suprem que imputi Bolaños per malversar en la contractació de l'assistent de Begoña Gómez
- L’Atlètic guanya el Botafogo amb un gol de Griezmann però queda eliminat
- Milers de persones omplen les platges per celebrar Sant Joan
- Piqué i Andorra, parella feliç