L’UCO demana avaluar el patrimoni de l’expolític socialista
La Guàrdia Civil sol·licita al jutge poder recollir informació bancària i d’Hisenda

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil va remetre un ofici al magistrat del Tribunal Suprem Leopoldo Puente en el qual l’insta a fer esbrinaments sobre el patrimoni de qui fos secretari d’Organització del PSOE, Santos Cerdán, una vegada aquest ha perdut la seva condició d’aforat després de renunciar al seu escó al Congrés dels Diputats.
Al document a què ha tingut accés EL PERIÓDICO sol·licita poder adreçar-se a diverses entitats bancàries per conèixer els comptes i productes financers al seu nom o aquelles en les quals figuri com a apoderat, amb exclusió dels comptes del partit, així com els béns a l’estranger i tots els moviments fiduciaris.
Notícies relacionadesConcretament, interessen que el jutge doni el vistiplau per poder dirigir ordres judicials al BBVA, CaixaBank i la Caixa Rural de Navarra perquè li donin detall sobre els cinc comptes en les quals ha figurat Cerdán, excloent-ne els «relacionats amb el PSOE o la Fundació Pablo Iglesias».
Els investigadors proposen al jutge que reclami a l’Agència Tributària aportar un informe centrat en els exercicis del 2014 al 2024 en què s’incloguin dades sobre els béns immobles de Cerdán, les relacions societàries, fons d’inversions i operacions amb terceres persones. Els agents també requereixen totes les «informacions sospitoses de blanqueig de capitals que hagin participat al Sepblac sobre els comptes bancaris, així com els expedients o anàlisis que sustentin aquestes comunicacions».
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google