El Govern tanca files amb el cap de l’Executiu i deslliga la crisi de Catalunya
El president de la Generalitat, Salvador Illa, encabezando la reunión del Govern de este martes /
El Govern de la Generalitat creu a ulls clucs en Pedro Sánchez. No només no posa en dubte que el president del Govern pugui sortir indemne de la crisi desencadenada pel cas Santos Cerdán, sinó que també combrega amb les mesures que ha anunciat com a tallafocs. I si la confiança es manté intacta en Sánchez, encara és més "absoluta" en el president Salvador Illa, de qui defensa que en cap cas es veurà afectat per l’ona expansiva de l’escàndol, ni personalment ni políticament.
"No afectarà de cap manera, no tindrà impacte sobre l’estabilitat ni sobre el dia a dia del Govern", va respondre taxatiu la portaveu del Govern, Sílvia Paneque, en una roda de premsa després de la reunió setmanal de l’Executiu, que també va ser rotunda al negar que Illa hagi de donar explicacions sobre el cas Cerdán al Parlament, com reclamen el PP i Vox. "No considerem que el Govern hagi de donar explicacions i la confiança en el president Illa és absoluta", va sentenciar. Fins i tot va defensar que, per més que ara Sánchez i el PSOE estiguin centrats a mirar de capejar la situació, es manté intacte el calendari perquè el finançament singular faci un pas més abans de juliol en una reunió de la comissió bilateral que fins i tot ERC diu que està en l’aire.
"Vergonyants"
Notícies relacionadesPaneque va mirar de fer un equilibri entre la condemna dels fets, el tancament de files amb Sánchez i traslladar que Catalunya no es veurà embolicada en cap dimensió. Dels comportaments revelats a l’informe de l’UCO va dir que són "lamentables", "vergonyants" i fins i tot "insuportables".
No obstant, segons el seu parer, l’actuació de "tres persones" no pot entelar l’obra "més que positiva" durant set anys de l’executiu de coalició. "És possible que no es puguin evitar aquests comportaments, però és important que s’actuï de manera ràpida i contundent", va dir la també consellera.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Visita indispensable La zona de Catalunya on passa l'hivern Jorge Fernández, presentador de 'La ruleta de la suerte'
- Empreses La propietària dels arrossos SOS compra el 100% de la fàbrica italiana que produeix la pasta fresca de Mercadona
- Jove en primera persona Sandy Martos, activista: "Treballar per viure i no viure per treballar és una de les majors formes d'autocura"
- Història de la mobilitat La proposta del Museu del Transport a la Vall d’Hebron que irrita els seus promotors no convenç l’oposició de Barcelona
- Esports Aitana ja no és la futbolista més ben pagada del món: Trinity Rodman la supera arribant als 2 milions
