El Govern no descarta "més noms" en el cas Cerdán i anuncia contundència
La ministra portaveu assegura ara que «mai» es pot «estar segur del tot»
A la Moncloa reconeixen "malestar" entre els socis

A la Moncloa consideren que estan "tranquils" cinc dies després que hagi esclatat el cas Cerdán al defensar que la corrupció "no és sistèmica" ni forma part de la cultura socialista, però han passat de posar la mà al foc pel secretari d’Organització del PSOE a no descartar més implicats. "No sé si sortiran més noms", va reconèixer ahir la portaveu del Govern, Pilar Alegría, davant d’aquesta pregunta després del Consell de Ministres.
A l’espera que avancin les investigacions, que declarin els implicats en el Suprem o que es destapin més gravacions realitzades per l’assessor Koldo García, en l’Executiu asseguraven que mai poden estar "segurs del tot". Per allunyar qualsevol responsabilitat, fins i tot in vigilando, en l’Executiu diuen que se senten enganyats i remarquen que no sabien que existia l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que ha generat un terratrèmol sobre el qual encara hi podria haver més rèpliques. "Vam saber de l’existència de l’informe quan es va obrir el secret de sumari. No sabem si d’altres ho van saber abans, però el Govern no", va intentar concloure Alegría.
En aquest context d’incertesa i després que Pedro Sánchez passés a l’atac dilluns desafiant el PP a presentar una moció de censura, en l’Executiu central es limiten a contraposar la seva manera d’actuar davant el de l’oposició. "Davant qualsevol indici sòlid que afecti qualsevol persona, s’actuarà sempre amb la mateixa contundència", va afegir Alegría després de mostrar la seva "absoluta indignació" i referir-se al "triangle tòxic" de José Luis Ábalos, Santos Cerdán i Koldo García.
Hores més tard, durant la sessió de control al Govern en el Senat, María Jesús Montero va seguir la mateixa tàctica que Alegría. Buscar el contrast amb el PP i no descartar, a diferència del que havien fet els socialistes fins a la dimissió de Cerdán, que l’escàndol escali de la mà de noves revelacions i àudios comprometedors. La portaveu dels populars, Alicia García Rodríguez, va comparar al Govern amb el Titanic. "¿Posa la mà al foc per Sánchez i el finançament en el seu partit?", va preguntar a la vicepresidenta primera i ministra d’Hisenda. Montero va evitar contestar. Al seu lloc, va recordar el llarg historial de corrupció del PP (Gürtel, Kitchen, Púnica, entre molts altres casos).
Al Congrés, el 9 de juliol
Són precisament els dubtes sobre si la trama Koldo pot estendre’s a altres càrrecs socialistes els que mantenen els socis del Govern, inclòs Sumar, a l’expectativa abans d’abordar amb Pedro Sánchez els pròxims passos a seguir. La seva prioritat ara és aclarir sospites i que Sánchez ofereixi explicacions al Congrés. Ho farà el 9 de juliol, una data que la majoria dels grups parlamentaris ha criticat per ser massa tard. En l’Executiu afirmen que l’agenda internacional del president del Govern no oferia marge per avançar les seves explicacions a la Cambra, ja que s’entreveuen cites com la cimera de l’OTAN i el Consell Europeu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions