L’ex número 2 d’Interior amb Rajoy diu que l’empresonen per especulacions
Francisco Martínez, que va ser secretari d’Estat de Seguretat durant el Govern de Mariano Rajoy, ha recorregut la decisió de la jutge de l’Audiència Nacional María Tardón d’ingressar-lo en presó preventiva després de prendre-li declaració dijous, en el marc d’una causa en la qual s’investiga la venda d’informació sensible d’organismes públics i privats. La defensa del que fos número dos d’Interior sota el ministeri de Jorge Fernández Díaz considera que la decisió es basa en especulacions perquè l’únic que s’esmenta amb una mica de concreció en l’ordre de presó és "una mena d’emblanquiment d’imatge" del hacker José Luis Huertas, Alcasec.
La titular del Jutjat Central d’Instrucció número 3 imputa al popular hacker, juntament amb Martínez i dues persones més investigades, els delictes de blanqueig de capitals, descobriment i revelació de secrets, apoderament i cessió de dades reservades i organització criminal. Però la defensa de Martínez es pregunta si la imputació de l’exmandatari obeeix només a la necessitat de la magistrada d’implicar-lo perquè els fets puguin ser qualificats com aquest últim delicte.
Notícies relacionadesLa jutge imputa a Martínez "rol central en la consolidació i sostenibilitat de l’organització criminal", incloent-hi la seva funció "el disseny i l’operació de blindatge legal, patrimonial i institucional que permetria als membres tècnics del grup, en especial a Alcasec, operar amb continuïtat, anonimat i legitimitat aparent".
La defensa al·lega que Martínez no té "capacitat per accedir a les fonts de prova d’aquest cas i poder destruir-les". També recorda que el fiscal José Perals ha instat la mesura cautelar de presó pel risc que l’acusat "esborrés o alterés la informació que guarda sobre els seus clients al seu núvol, no la informació sostreta" presumptament pel hacker i dipositada en un servidor suís.
- Judici als Pujol La fiscalia manté la petició de 29 anys de presó per a Jordi Pujol Ferrusola després del judici
- Salut mental L’epidemiòleg Oriol Mitjà, analitza les causes de la depressió: «Va arribar abans que la tristesa, va començar amb un càstig, un jo autocrític que em deia que ho havia de fer millor»
- Alerta sanitària Setge internacional a l’hantavirus: ¿com es prepara la resta del món per afrontar els casos de l’Hondius?
- UFC Les paraules d’Ilia Topuria a Donald Trump en la seva visita a la Casa Blanca: «Mai vaig pensar que series tan amable»
- Futbol L’Espanyol fa oficial el fitxatge de Monchi com a director esportiu del club
