Política
Junts i el PSOE acorden que Catalunya assumeixi la gestió dels secretaris i interventors municipals
Es tracta, segons el partit de Puigdemont, d’un avenç reclamat des de fa temps pel món local

Junts i el PSOE han aconseguit un acord en el marc de la tramitació de la llei de funció pública de l’Estat perquè Catalunya assumeixi la gestió integral dels funcionaris de l’administració local amb habilitació estatal: secretaris, interventors i tresorers municipals.
En un comunicat, expliquen que l’acord es materialitza a través d’una disposició addicional específica per a Catalunya en aquesta llei, que atribueix a la Generalitat les facultats de creació, classificació i supressió de llocs; aprovació de l’oferta d’ocupació pública; processos de selecció, nomenament i processos de provisió, i gestió administrativa integral d’aquests funcionaris.
Es tracta, segons Junts, d’un avenç reclamat des de fa temps pel món local, i amb això consideren que donen compliment al compromís adquirit amb el PSOE per a la convalidació dels reials decrets el gener del 2024 relatiu «al reconeixement de la posició singular en matèria institucional de la Generalitat com a conseqüència dels drets històrics i la tradició jurídica catalana».
Notícies relacionadesTambé defensen que contribuirà a revertir la situació crítica que, segons el seu parer, pateixen molts ajuntaments catalans «on el 66% de llocs de secretaria, intervenció i tresoreria es troben vacants o ocupats interinament, cosa que genera greus disfuncions». «Aquesta competència havia sigut gestionada amb èxit per la Generalitat fins a la recentralització imposada per l’LRSAL del 2013», afirma la formació, que consideren que l’acord és un avenç clau per al bon funcionament institucional dels municipis i l’estabilitat administrativa local.
L’acord també inclou mesures per afrontar «la greu situació dels empleats públics en abús de temporalitat i mesures inèdites per garantir els drets lingüístics dels catalans, com el deure dels funcionaris de l’Estat a atendre els ciutadans en la llengua oficial que escullin, i la reserva de places específiques per catalanoparlants en la funció pública de l’àmbit judicial».
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Frau La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Visita inesperada Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- Fórmula 1 McLaren i Piastri, un vendaval a Barcelona; Alonso compleix davant dels seus fans
- La ronda italiana Simon Yates dona el gran cop i guanya el Giro 2025
- Tecnologia La IA fica Catalunya en la cursa dels centres de dades, un sector que creix a un ritme del 200%
- Alto el foc Hezbol·là consolida la seva influència en les eleccions municipals del Líban, malgrat la guerra amb Israel
- L’única cullerada que has de posar a la rentadora per tenir la roba neta i estalviar en la factura de la llum