Reunió el 2022
Murtra reconeix davant el jutge una trobada amb Begoña Gómez a Indra
En la reunió es va abordar el patrocini de la companyia Indra a la càtedra de la investigada

El que va ser el principal responsable d’Indra fins al seu nomenament com a president de Telefónica, Marc Murtra, va reconèixer ahir davant el jutge Juan Carlos Peinado, que investiga la dona del president del Govern per diversos delictes de corrupció, que l’estiu del 2022 va mantenir una trobada amb Begoña Gómez a la seu de la consultora tecnològica, que va qualificar d’"institucional" per estar emmarcada en una reunió de la comissió de seguiment del conveni que la companyia tenia amb la Universitat Complutense.
En la reunió es tractava de donar comptes del patrocini que Indra donava a la càtedra de Transformació Social Competitiva que Gómez codirigia, però Murtra es va limitar a saludar-la, sense participar en la reunió de treball, segons fonts presents en la declaració.
Notícies relacionadesAquesta part de la investigació es va obrir en resposta a una ampliació de la querella inicial de les acusacions populars contra Gómez per haver inscrit a favor seu, com a titular de l’entitat mercantil Transforma TSC SL, un programa informàtic que havia sigut finançat per diferents empreses per donar-li ús en la càtedra de Transformació Social Corporativa que ella codirigia. Arran d’aquesta imputació, des del desembre passat, Peinado s’ha dirigit a Indra, Telefónica i Google Espanya perquè informessin de les quantitats invertides i ha anat citant directius perquè expliquessin la seva col·laboració en el projecte.
La trobada narrada per Murtra coincideix amb la declaració fa unes setmanes del també directiu d’Indra Luis Abril, que va explicar que ni ell ni el llavors president d’Indra estaven previnguts de l’assistència de Begoña Gómez a la reunió abans citada. Se’n van assabentar perquè la persona que portava l’assumpte del seguiment del patrocini amb la Complutense ja havia sortit de l’empresa, de manera que el van avisar a ell quan Gómez va arribar a la reunió.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Mitjans de comunicació EL PERIÓDICO consolida la seva audiència digital a Catalunya
- Recomanacions per tenir unes vacances tranquil·les aquest estiu
- Risc elevat La meitat de municipis de Catalunya obligats a tenir un pla de prevenció d’incendis no el tenen actualitzat
- EL PERIÓDICO accedeix al sumari L’Agència Tributària sospita que la trama del cas Montoro va poder ocultar informació «rellevant» al Govern i al Congrés
- Exposició fins diumenge Els arquitectes dels nous pavellons de la Fira de Barcelona revelen les seves receptes