El TC resoldrà el 24 de juny sobre l’amnistia en un ple monogràfic

El TC resoldrà el 24 de juny sobre l’amnistia en un ple monogràfic
1
Es llegeix en minuts
Á. V.

El juny serà el mes de l’amnistia en el Tribunal Constitucional. El ple té previst dictar la seva primera sentència en relació amb la polèmica mesura de gràcia en un ple monogràfic que començarà el 24 de juny, segons fonts de l’alt tribunal. No obstant, es calcula que la primera vegada que els magistrats podran estudiar la proposta de la vicepresidenta del TC, Inmaculada Montalbán, per resoldre el recurs interposat pel PP –que és el que es considera més complet i permetrà abordar totes les objeccions que s’argumenten davant la llei– serà en l’anterior, el que començarà el dia 10.

En aquesta reunió els magistrats disposaran de la ponència, que tot apunta que serà favorable a la constitucionalitat de la norma, per a una primera aproximació i començar el seu estudi, però les deliberacions pròpiament dites per dictar la sentència no es produiran fins al següent ple, el que s’iniciarà el 24 de juny, en el qual es preveu que l’amnistia sigui l’únic punt de l’ordre del dia, ja que serà quan tots els magistrats exposin les seves al·legacions a la proposta de resolució.

Notícies relacionades

Si es compleixen finalment aquests terminis, es faran realitat els temps que s’havia marcat el president del Tribunal Constitucional, Cándido Conde-Pumpido, que sempre ha mostrat la seva intenció de pronunciar-se sobre l’amnistia abans de la pausa estival, malgrat els intents dels magistrats de sensibilitat conservadora per impedir-ho.

Dilluns passat, després de parlar amb Montalbán i comprovar l’estat en el qual es troba la ponència que prepara, el president va rebutjar l’últim intent que havien presentat els magistrats Concepción Espejel, César Tolosa i Enrique Arnaldo per mirar d’evitar que el Constitucional es pronunciés sobre l’amnistia sense esperar que ho fes abans el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE).