La crisi aranzelària
Només quatre empreses s’han interessat pels crèdits del Govern
La Generalitat encarrega a la UB un estudi sobre si la seva fiscalitat afecta la productivitat

El secretario de Economía, Juli Fernández, y la consellera, Alícia Romero, este martes en el Parlament. /
¿Fins a quin punt estan preocupades les empreses catalanes pels aranzels anunciats per Trump? A jutjar per les dades que té el Govern, més aviat poc. La consellera d’Economia i Finances de la Generalitat, Alícia Romero, va comparèixer ahir al Parlament per presentar el pla antiaranzels de l’Administració catalana i va revelar que només quatre empreses s’han interessat fins ara pels crèdits que ofereix el Govern per fer front a la guerra comercial. Per a la consellera, doncs, les companyies catalanes "no tenen una percepció de crisi imminent", sobretot des que el president nord-americà va deixar en suspens 90 dies l’aplicació dels aranzels.
Romero va exposar les línies mestres del Pla Responem, els 1.500 milions que ha mobilitzat Salvador Illa per fer front a la crisi aranzelària. Del total d’aquests recursos, les dues principals partides es destinaran a ajudes i subvencions directes –300 milions– i a préstecs i crèdits a través de l’Institut Català de Finances (ICF) –900 milions–.
La compareixença de Romero també va donar per a un anunci final: el Govern ha encarregat un estudi a la Universitat de Barcelona perquè analitzi si la fiscalitat que depèn de la Generalitat "està impactant en la productivitat de les empreses". Si el resultat és afirmatiu, també demanaran al centre universitari que faci propostes per canviar la situació.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça
- Diplomàcia La Xina i els Estats Units arriben a Madrid a un acord marc sobre la venda de TikTok