Apagada
Cimera d'urgència a Moncloa de Sánchez amb els caps d'Iberdrola, Endesa, EDP, Naturgy, Acciona Energía i REE
El cap de l'Executiu ha citat les principals elèctriques a una reunió després d'anunciar una investigació independent sobre l'apagada i assenyalar a Red Eléctrica
Cimera a La Moncloa amb les principals elèctriques del país després de l'apagada. Entre reunió i reunió del Consell de Seguretat Nacional, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha citat als responsables d'Iberdrola, Endesa, EDP, Naturgy, Acciona Energía, a més de Red Eléctrica. Aquest migdia, durant la seva compareixença després del Consell de Ministres, el cap de l'Executiu va assenyalar a les operadores privades i va advertir sobre la seva intenció d'"exigir les responsabilitats pertinents" per l'apagada.
Sobre la petició de responsabilitats, al Govern diuen posar el focus fonamentalment en Red Eléctrica, com a operador del sistema i gestor de la xarxa de transport, però també en "totes" les companyies elèctriques, com a gestores de les xarxes de distribució i com a explotadores de les plantes de producció d'electricitat.
A aquesta trobada assisteixen també la vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, la vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, Sara Aagesen, el ministre d'Economia, Carlos Cuerpo i el ministre de Transformació Digital, Óscar López, segons fonts de Moncloa.
El Govern obrirà una comissió d'investigació per determinar les causes de l'apagada, que en aquest moment es mantenen a l'aire, malgrat dirigir-se les anàlisis a una fallada tècnica i començar-se a reduir al mínim la possibilitat d'un ciberatac, descartat per part de Red Eléctrica. Sánchez ha apuntat per la seva banda que encara no es pot descartar cap hipòtesi per falta d'informació concloent.
El que sí ha rebutjat és que la causa sigui un problema d'"excés de renovables, com de falta de cobertura" en l'apagada. A més va subratllar que les "nuclears, lluny de ser una solució, han estat un problema" durant la crisi elèctrica.
La investigació estarà liderada per la vicepresidència de Transició Ecològica, amb la participació de la CNMC, i s'encarregaran informes independents encarregats a la Comissió Europea. Concretament, del Grup Europeu de Coordinació d'Electricitat.
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Denúncia Nel González, Salud Mental España: "Les contencions es fan per falta de recursos, falta de voluntat i una cultura sanitària del passat"
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- La crisi fa pujar la pressió sobre el Govern i la pugna amb el PP i Vox
- Perfil L’‘elegida’ per Trump per liderar la transició que insinua rebel·lar-se
