El PSOE impulsa cursos sobre Franco a mestres contra el revisionisme
La iniciativa pretén reforçar les matèries de memòria històrica per canviar tendències

Cada vegada més preocupat per l’augment del "revisionisme" entre els joves de la figura de Francisco Franco en particular i de la dictadura en general, el PSOE considera que ha arribat el moment de deixar de mirar cap a un altre costat i prendre mesures en l’àmbit educatiu. "La inacció no és una opció. La democràcia espanyola ha arribat tard per a moltes víctimes del franquisme. No podem tornar a defraudar-les. No volem ni hem de tornar a arribar tard, mantenint-nos amb els braços plegats, davant el revisionisme que estan duent a terme en els nostres joves aquells que van ser i són còmplices del règim totalitari del dictador. L’amnèsia de la memòria no és mai una solució", argumenten els socialistes, que acaben de registrar una proposició al Congrés per fer front a aquest fenomen tan creixent. La iniciativa, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, reclama, entre altres mesures, "promoure programes de formació" destinats als professors sobre la repressió franquista i la tendència reaccionària que s’escampa entre la joventut. També defensa "sensibilitzar" la comunitat educativa (directius dels centres, docents i famílies) sobre el "preocupant augment" de joves que miren amb bons ulls el passat règim".
Aquest mateix gener, el Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) va concloure que el 38% dels menors de 24 anys a Espanya (deu punts més que la mitjana en totes les edats) no tindria cap problema per viure en un règim "poc democràtic" a canvi d’una suposada "millor qualitat de vida".
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Estudi científic Treballar en excés pot alterar l’estructura cerebral i perjudicar des de la regulació emocional fins a la presa de decisions