Sentència del TSJC
El PP exigeix el cessament de Montero per "atacar" la justícia en el cas Alves
La vicepresidenta matisa les seves paraules després del rebuig de jutges i fiscals mentre el PSOE fa equilibris per no desautoritzar-la

La direcció nacional del PP posa el focus sobre María Jesús Montero. Els populars, que van estar aquest cap de setmana reunits a Sevilla –alimentant la pròxima cita electoral a Andalusia, en la qual tindran la vicepresidenta primera com a gran rival–, exigeixen una "rectificació" de la titular d’Hisenda després dels seus "atacs" a la presumpció d’innocència, "un principi constitucional intocable", va dir el portaveu, Borja Sémper. "És una vergonya que encara es qüestioni el testimoni d’una víctima", va dir Montero dissabte a Jaén. El PP exigeix una vegada més la dimissió de la número dos del Govern. Sémper va elevar molt el to ahir: "No estem disposats a mantenir-nos en silenci i que un escàndol tapi el següent".
El PSOE es va moure ahir amb peus de plom, fent equilibris per no desautoritzar ni tampoc donar suport clarament a les paraules de Montero sobre la sentència del TSJC. Els socialistes van acollir amb incomoditat les preguntes al respecte, que van provocar el rebuig unànime de totes les associacions de jutges i fiscals i la pressió del PP. En privat, fonts de la direcció del PSOE van admetre que "podria haver-se explicat millor".
Montero es va veure obligada a matisar les seves paraules. En la xarxa social X va escriure: "No acceptaré lliçons ni tergiversacions del PP. El que vaig voler dir i mantinc és que la presumpció d’innocència no ha d’impedir que puguem expressar el nostre rebuig al fet que de manera sistemàtica es qüestioni les dones víctimes d’agressions".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE